Senaste nytt

Norwegian Dreamliner försenad...

nilsson

Medlem
Är det inte LITE tidigt att dra in advokater och ARN. Det är 3,5 månader kvar.

Du får det att låta som om det är stort, svårt och besvärligt med advokater. Det beror ju också på hur långt bort advokaterna sitter. Äter man t.ex. frukost med en advokat varje morgon så är det ju inte svårt att få ett mer gediget juridiskt utlåtande.
 

Carl

Medlem
Om jag har förstått det hela rätt så KAN DY's 787 bli försenad men det är ju inte långt ifrån att så bli fallet. Boeing jobbar ju frenetisk med att hitta problemet och man är ju trots allt en bit på väg till en lösning. Att Boeing nu kontaktat Norweigan är ju bara sunt. Att lämna ett meddelande i sista sekund hade ju inte vara bra för deras affärsmässiga relation.
Låt oss avvakta och inte hetsa upp oss och skrika efter advokater för det tycker jag bara är patetiskt.

Trevlig helg där ute
 

agehall

Medlem
Om man läser Tommy's inlägg i början av tråden kan man få intrycket av att han är sur på DY/DU för att han inte får åka 787 och därmed skickat arméer av advokater på dem. Riktigt så tror jag inte det är, vilket också uppdagas i hans senare uppdatering.

Jag tycker nog det är helt rätt att man, som lekman, upplyser sig om vilka rättigheter man har och vad man kan förvänta sig. ARN är en bra förstainstans men därefter är nästa steg att tala med en advokat. Notera att bara för att man talar med en advokat, så behöver det inte betyda att man tänker dra någon inför domstol. I många fall kan det vara praktiskt att låta en advokat sköta ens talan i en fråga eller så vill man bara ha råd om var man står, rent juridiskt, i en fråga.

Själv hade jag nog gjort ungefär samma saker om jag haft en biljett med Norwegian i det här läget.
 

Oscwo

Medlem
Om jag har förstått det hela rätt så KAN DY's 787 bli försenad men det är ju inte långt ifrån att så bli fallet. Boeing jobbar ju frenetisk med att hitta problemet och man är ju trots allt en bit på väg till en lösning. Att Boeing nu kontaktat Norweigan är ju bara sunt. Att lämna ett meddelande i sista sekund hade ju inte vara bra för deras affärsmässiga relation.
Låt oss avvakta och inte hetsa upp oss och skrika efter advokater för det tycker jag bara är patetiskt.

Trevlig helg där ute

Precis, jag skulle vilja hävda att det mesta talar för att Norwegian får sitt första plan i tid. Planet är långt inne i "final assembly" och tillverkas på som vanligt (här är planet för två veckor sedan: Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » Norwegians Dreamliner har fått vingar).

Norwegians första kommer vara "färdigt" inom fyra veckor, därefter väntar ca 2 veckor för test och kundflighter innan leverans. Så länge FAA häver sitt flygförbud innan början av april kommer DYs plan att levereras i tid.
 

Agö

Medlem
Jag tycker nog det är helt rätt att man, som lekman, upplyser sig om vilka rättigheter man har och vad man kan förvänta sig. ARN är en bra förstainstans men därefter är nästa steg att tala med en advokat. Notera att bara för att man talar med en advokat, så behöver det inte betyda att man tänker dra någon inför domstol. I många fall kan det vara praktiskt att låta en advokat sköta ens talan i en fråga eller så vill man bara ha råd om var man står, rent juridiskt, i en fråga.

Alla advokater sysslar med gratis rådgivning. Särskilt Igorius.;)
 
Toppen