Senaste nytt

Norwegian Arlanda - Bangkok - Val av plats i premiumkabinen

Hej,

Tänkte boka Premiumbiljett med Norwegian mellan Arlanda och Bangkok.

Någon som har erfarenhet av vilken plats man ska boka? Reser ensam och alla är lediga.

Fönster vill jag ha men är längst fram bäst eller någon annan rad.

Ha en bra dag!
Mvh
Hans
 

AX22100

Medlem
Hittills så har jag föredragit rad 2, men om man gärna reser sig upp och går utan att störa sin granne, eller inte vill bli störd av en granne som reser sig upp så tycker jag att rad 1 har haft lite mer utrymme mellan fotstöd och vägg. Speciellt om du reser ensam och som du skriver vill sitta vid fönstret så skulle jag hugga rad 1 så länge den finns. Något som kan vara värt att tänka på är att bordet fälls ut ur det armstöd som INTE är mellan dig och din granne, d.v.s. det fälls ut ur det som är mot gången eller fönstret, då bordet går att ha som ett halvt "drickabord" också kan det vara värt att välja sida i planet efter vad som passar dig :)
 

Lauda 777

Medlem
Missa inte att Thai's premium economy är i business class stolar på samma sträcka.. :) Kan vara värt att kolla upp.'

Samt att risken alltid finns med Norwegian att du plötsligt sitter i en gammal 777 eller A330 från HiFly eller Euro Atlantic, ett dygn sent.
 

Dr. Miles

Expert
Missa inte att Thai's premium economy är i business class stolar på samma sträcka.. :) Kan vara värt att kolla upp.'
Fast deras Premium Economy priser är numera dyrare än Finnair eller Turkish Airlines billiga Business class biljetter till Bangkok (det ligger ca 13.000 SEK inkl. skatter hos de två flygbolagen).
 
Toppen