Senaste nytt

Norwegian öppnar Stockholm-Fort Lauderdale nonstop

tourist

Medlem
Det jag märker när jag pratar med vänner och bekanta så har många inställningen att de vill åka direkt från Sverige, det är nog största andelen att folk kommer välja Norwegian istället för tex. Lufthansa eller Air France till Florida

Absolut. Och det är ju helt logiskt resonerat om man ändå åker trångt i ekonomiklass, inte är intresserad av att samla miles, vill utnyttja så mycket som möjligt av semesterdagarna på resmålet och dessutom vill undvika att hantera packning och bångstyriga eller trötta familjemedlemmar på förvirrande transferflygplatser utan loungetillgång.

Jag gillar inte att tåg (eller långfärdsbuss) i Sverige, då vill jag bara minimera tiden på tåget, minimera tiden på stationen och minimera väskbaxandet, jag skulle aldrig någonsin få för mig ta en omväg för att få uppleva fler stationer och fler tågtyper, och de flesta människor utanför vår krets tänker ju likadant när det gäller flyg.
 

SK1989

Medlem
Norwegian startar (som väntat) också Oslo - Fort Lauderdale från 30 November 2ggr/veckan. Avgång 15.10 från Oslo Tisdag och Lördag, dvs är de här 26 timmarsluckorna i FLL fyllda! Det betyder också att trafikprogrammet för Norwegians tre första Dreamliners är fyllt och fler destinationer kommer nog inte för nästa omgång leveranser som är planerade sommaren 2014.

Starter direkterute fra Oslo til Florida - VG Nett om Reiseliv
 
Toppen