Senaste nytt

Norwegian öppnar Stockholm-Fort Lauderdale nonstop

jimmy_h

Medlem
2 h turn around låter fruktansvärt lite för en long-haul eller tänker jag helt fel?
Pax av och på, städning, påfyllning av mat och dryck, personal byte samt säkerhetsgenomgång av planet
 

Dr. Miles

Expert
2 h turn around låter fruktansvärt lite för en long-haul eller tänker jag helt fel?
Pax av och på, städning, påfyllning av mat och dryck, personal byte samt säkerhetsgenomgång av planet
Inte alls. 2 timmar är ganska normalt.
T ex Lufthansas Airbus A380 på Frankfurt-Tokyo har bara 1 timme 55 minuters turn around i Tokyo.
 

Fredrik

Medlem
Saken är ju den att det inte spelar någon roll vad DY tar för pris - "alla" vet ju att de är ett lågprisbolag och därmed måste ju deras biljetter vara billiga!

Att vi troligen inte blir de mest frekventa resenärerna hos DY är en helt annan femma.

En anekdot från jobbet idag. När jag kommer in står kollega1 och söker på Norwegians hemsida och var intresserad av att flyga till New York till de jättebilliga priserna. Priserna jag hörde var ok men inget fantastiskt. Sen lägger sig kollega2 i och pratar om något problem med batterierna på Norwegians plan som han hade hört om. Kollega1 hade inte en aning om vad han pratade om. Problem med batterier? Vadå?
 

Oscwo

Medlem
Den är hemmahamn för världens två största kryssningsfartyg, Oasis of the Seas och Allure of the Seas. Fartygen är p.g.a. storleken (360 m) begränsade till ett fåtal hamnar. De alternerar två rutter med vardera 3 hamnar året runt.

Precis, detta verkar de som ifrågasätter underlaget här ha missat. Port Everglades som ligger vid Fort Lauderdale är hamnen där i stort sett alla Karibienkryssningar utgår ifrån, något som är väldigt populärt bland svenskar.
 

Xilan

Medlem
Saken är ju den att det inte spelar någon roll vad DY tar för pris - "alla" vet ju att de är ett lågprisbolag och därmed måste ju deras biljetter vara billiga!

Så är det. Det är ju för övrigt en strategi som även det irländska bolaget kör med. Gör det till en allmän sanning att du är billigast, och folk behöver inte ens jämföra priser utan går direkt till dig och handlar.

Tror säkert att mängder av folk glatt kommer boka biljett för dryga 2000 :- per väg och sedan lägga på 549:- per väg för mat och incheckad väska och fortfarande tycker att de gjort ett superkap.
 

Jacob

Medlem
Jag kan komplettera denna tråd med tidtabellerna också.

Stockholm-Fort Lauderdale

DY/DU 7035 ARN 14:45 FLL 19:30 788 0 ---4--7 10:45

Fort Lauderdale-Stockholm

DY/DU 7036 FLL 21:30 ARN 13:00 +1 788 0 -2---6- 09:30

Köpenhamn-Fort Lauderdale

DY/DU 7039 CPH 14:45 FLL 19:30 788 0 1---5-- 10:45

Fort Lauderdale-Köpenhamn

DY/DU 7040 FLL 21:30 CPH 12:45 +1 788 0 ---4--7 09:15
 

perhall

Medlem
Norwegian flyger Dreamliner till FL - har det varit planerat?

Har ej hört om detta tidigare, men Norwegian ska i höst börja flyga Arlanda-Fort Lauderdale flera gånger i veckan. Bra priser och man slipper ju byta. Är detta för att överkapacitet har uppstått nu när Dreamlinern får flyg aigen och plan är inhyrda, eller har det varit planerat? Detta är ju eg. en större sensation än ARN-NYC där det redan finns konkurrens.
Per
 

perhall

Medlem
DY:s Premium är ju ingen riktig BC, dessutom inte särskilt billigt. Kollade just ARN-FLL - ca 22000 för 2 vuxna och 2 barn med mat+bagage. Inte under 50 000 i Premium. Skulle hellre lägga 60 000 på riktig BC när det finns ett bra erbjudande./Per
 
Toppen