Senaste nytt

Norwegian öppnar linje mellan Cork på Irland och Boston med 737-800

Varför? För att det ska bli bekvämare för resenärer som är villiga att betala för det.
Bara för att andra bolag inte har det på sträckor av liknande längd så behöver man inte göra exakt som alla andra. Du kan ju jämföra det med amerikanska bolag mellan New York och San Francisco/Los Angeles som är liknande i längd och där har de economy, business och first.
Er det ikke pointen med at flyve Norwegian? Man er ikke villig til at betale...
 

palmen

Moderator
För ett lågkostnadsbolag som Norwegian är det viktigt att ha en identisk flotta så flygplanen utan problem kan användas på alla rutter mex samma konfig och service konsept.
Det ryktas att 737-800 som används kommer slingas LGW-BCN-Cork-BOS-CORK-BCN-LGW.
På LGW-BCN-Cork passar 186 stolar perfekt för Norwegian liksom på 99% av deras linjer
Det är ett bra argument att ha en harmoniserad flotta. Folk betalar dock väldigt mycket för att flyga Norwegians Premium Economy på deras longhaul. Kan de ta 10-14.000 för en sådan stol borde de kunna få bra betalt på en B737 mellan Irland och Boston. Det kan ju räcka med att man tar bort 1 rad och har 180 stolar istället för 186 och ger det utrymmet till första två raderna som då blir premium economy :)

Var ju som sagt bara ett önskemål om att ha det lite mer bekvämt ombord, det är ju dock inget som Norwegian verkar vilja fokusera på att det ska vara bekvämt att resa med dom ;)
 

palmen

Moderator
Er det ikke pointen med at flyve Norwegian? Man er ikke villig til at betale...
Ändå betalar folk väldigt mycket för deras "premium" från Miami som exempel, just för att det är direktflyg. Jesper Parnevik som exempel hade ju köpt premium på Norwegians dreamliner experience och han hade ju lika gärna kunna lägga samma pengar på en "vettig" businessclass men med 1 mellanlandning så nog finns det folk som betalar dyrt för en "premium-produkt".
 
Ändå betalar folk väldigt mycket för deras "premium" från Miami som exempel, just för att det är direktflyg. Jesper Parnevik som exempel hade ju köpt premium på Norwegians dreamliner experience och han hade ju lika gärna kunna lägga samma pengar på en "vettig" businessclass men med 1 mellanlandning så nog finns det folk som betalar dyrt för en "premium-produkt".

Norwegian har just nu monopol på non-stop trafiken mellan Florida och Skandinavien.
Då kan man självklart ta rejäla premiumpriser även på en undermånlig premiumprodukt. För vissa är den kortare flygtiden värt väldigt mycket pengar.
 

palmen

Moderator
Norwegian har just nu monopol på non-stop trafiken mellan Florida och Skandinavien.
Då kan man självklart ta rejäla premiumpriser även på en undermånlig premiumprodukt. För vissa är den kortare flygtiden värt väldigt mycket pengar.
Det stämmer såklart, men i och med att "Norwegian alltid är billigast" enligt många så kan de ta bra betalt också.
 
Toppen