Senaste nytt

Norrköping får ny flyglinje till München

Fredde18

Medlem
Vi får hålla tummarna för om det går bra kan man hoppas att nästa steg är att BMI skaffar moderna jetplan för de nuvarande tillhör nog bottenskrapet när det gäller bra komfort.
Enligt uttalanden från bolaget (som ju bytt namn till Flybmi) i våras tittar man på fler och större maskiner, typ crj900 eller E190. Nuvarande flotta är ju gammal och sliten, men förutom att man får gå som en ostbåge i planet tycker jag man sitter helt ok.

UK's bmi regional eyes larger regional jets to boost fleet - ch-aviation

Sen ställer tydligen eventuellt Brexit till det då man har ett brittiskt AOC, men flyger det mesta på platser i EU utanför England, så man kollar på partner eller att skaffa tillstånd i något EU-land.

Hur som, reser jag med linjen igen om några veckor. Ut måndag morgon och hem fredag kväll! Får se hur beläggningen är då..
 

Fredde18

Medlem
71C17084-C073-4443-BCBA-BC3794868D1A.png
Det är alltid ett himla hemlighetsmakeri med den faktiska beläggningen på denna linje. Detta beror säkert på att det är så mycket politik inblandat samt att vi har närmsta konkurrent på fem mils avstånd.

Hemlighetsmakeri från flygplats/kommun men Flightradar ljuger inte. (Nästan aldrig i alla fall :D) Försenad kärra idag och några ärevarv över länet i väntan på åskskuren som just drog förbi oss!
 

Alf

Medlem
Visa bifogad bild 78748

Hemlighetsmakeri från flygplats/kommun men Flightradar ljuger inte. (Nästan aldrig i alla fall :D) Försenad kärra idag och några ärevarv över länet i väntan på åskskuren som just drog förbi oss!

Synd jag inte var hemma just då för då hade jag sett kärran på andra sidan Glan. Det gläder mej att dom väntade ut åskvädret, det är inte alla bolag som har det säkerhetstänket.
 

Fredde18

Medlem
Nu får linjen även codeshare med Turkish Airlines. Som jag förstår kan jag då boka ut från Norrköping, via München med Turkish därifrån till Istanbul och sen vidare.. Kanske kan vara användbart. Jag var på vippen att boka Dubai med Turkish från Arlanda i våras men nu kan jag ju ta det hemifrån. Med ett extra byte då...

Det går ju redan idag att åka NRK-MUC-FRA-DXB med Lufthansa men det är ju bra med alternativ. Sen är ju Turkish nätverk ganska stort..

(Se stycket som inleds ” in return, ...”)
http://www.travelweekly.co.uk/articles/312776/flybmi-gains-access-to-turkey-with-new-codeshare
 
Last edited:

Fredde18

Medlem
Nu får linjen även codeshare med Turkish Airlines. Som jag förstår kan jag då boka ut från Norrköping, via München med Turkish därifrån till Istanbul och sen vidare.. Kanske kan vara användbart. Jag var på vippen att boka Dubai med Turkish från Arlanda i våras men nu kan jag ju ta det hemifrån. Med ett extra byte då...

Det går ju redan idag att åka NRK-MUC-FRA-DXB med Lufthansa men det är ju bra med alternativ. Sen är ju Turkish nätverk ganska stort..

(Se stycket som inleds ” in return, ...”)
http://www.travelweekly.co.uk/articles/312776/flybmi-gains-access-to-turkey-with-new-codeshare

Verkar inte ligga helt klart för bokning via Turkish ännu, men NRK finns i alla fall i deras databas nu. Kanske blir en anledning att prova nya flygplatsen i Istanbul framöver..
 

Fredde18

Medlem

Fredde18

Medlem
BBFAF283-4392-4D74-A395-8BAD72DB2D88.jpeg

SAS tillbaka i Norrköping!
Nej, tyvärr inte. Eller, bilden ljuger inte, det är ett riktigt flygplan men inte i reguljär trafik.

Jag känner mig som en riktigt spotter men på väg hem såg jag denna taxa in samtidigt som München-flyget taxade ut för start. En snabb titt i Flightradar visade dock att SAS-kärran gjort typ femtio-elva varv mot NRK så det var nog nån form av skolning.
Hade varit kul annars. Det har pratats lite om Oslo förut, men det är väl tveksamt om SAS nappar på den.

(Ursäkta bildkvalitén, båda planen var i rörelse och det blev en spontan-bild med mobilen)
 

Alf

Medlem
Visa bifogad bild 83435

SAS tillbaka i Norrköping!
Nej, tyvärr inte. Eller, bilden ljuger inte, det är ett riktigt flygplan men inte i reguljär trafik.

Jag känner mig som en riktigt spotter men på väg hem såg jag denna taxa in samtidigt som München-flyget taxade ut för start. En snabb titt i Flightradar visade dock att SAS-kärran gjort typ femtio-elva varv mot NRK så det var nog nån form av skolning.
Hade varit kul annars. Det har pratats lite om Oslo förut, men det är väl tveksamt om SAS nappar på den.

(Ursäkta bildkvalitén, båda planen var i rörelse och det blev en spontan-bild med mobilen)

Det hade nästan varit för bra för att vara sant. Jag skulle nog tom offra mej att åka ATR till CPH om det fanns möjlighet.
 

Alf

Medlem
Det är konstigt (eller normalt) att det blir fel jämnt när journalister skall skriva om flyg. I artikeln står det att det är en Focker 50 som skolflyger på NRK. Bilden i tidningen är något annat, möjligvis en B737 med winglets.

Beviset på att det inte är en F50 framgår ju tydligt av @Fredde18 bild som är en ATR72-600. SAS har inte kvar några F50.

NTM Prenumeration
 
Toppen