agehall
Medlem
Fixade stavfelen åt dig. Ovanligt att det behövs...Det här är ju ett uteslutande politiskt projekt som inte tål granskning och transparens.
Fixade stavfelen åt dig. Ovanligt att det behövs...Det här är ju ett uteslutande politiskt projekt som inte tål granskning och transparens.
Enligt uttalanden från bolaget (som ju bytt namn till Flybmi) i våras tittar man på fler och större maskiner, typ crj900 eller E190. Nuvarande flotta är ju gammal och sliten, men förutom att man får gå som en ostbåge i planet tycker jag man sitter helt ok.Vi får hålla tummarna för om det går bra kan man hoppas att nästa steg är att BMI skaffar moderna jetplan för de nuvarande tillhör nog bottenskrapet när det gäller bra komfort.
Det är alltid ett himla hemlighetsmakeri med den faktiska beläggningen på denna linje. Detta beror säkert på att det är så mycket politik inblandat samt att vi har närmsta konkurrent på fem mils avstånd.
Visa bifogad bild 78748
Hemlighetsmakeri från flygplats/kommun men Flightradar ljuger inte. (Nästan aldrig i alla fall ) Försenad kärra idag och några ärevarv över länet i väntan på åskskuren som just drog förbi oss!
Nu får linjen även codeshare med Turkish Airlines. Som jag förstår kan jag då boka ut från Norrköping, via München med Turkish därifrån till Istanbul och sen vidare.. Kanske kan vara användbart. Jag var på vippen att boka Dubai med Turkish från Arlanda i våras men nu kan jag ju ta det hemifrån. Med ett extra byte då...
Det går ju redan idag att åka NRK-MUC-FRA-DXB med Lufthansa men det är ju bra med alternativ. Sen är ju Turkish nätverk ganska stort..
(Se stycket som inleds ” in return, ...”)
http://www.travelweekly.co.uk/articles/312776/flybmi-gains-access-to-turkey-with-new-codeshare
Visa bifogad bild 83435
SAS tillbaka i Norrköping!
Nej, tyvärr inte. Eller, bilden ljuger inte, det är ett riktigt flygplan men inte i reguljär trafik.
Jag känner mig som en riktigt spotter men på väg hem såg jag denna taxa in samtidigt som München-flyget taxade ut för start. En snabb titt i Flightradar visade dock att SAS-kärran gjort typ femtio-elva varv mot NRK så det var nog nån form av skolning.
Hade varit kul annars. Det har pratats lite om Oslo förut, men det är väl tveksamt om SAS nappar på den.
(Ursäkta bildkvalitén, båda planen var i rörelse och det blev en spontan-bild med mobilen)