Senaste nytt

Norrköping får ny flyglinje till München

Agö

Medlem
Jag hade trott mer på Norwegian till London...
Säga vad man vill om detta bolag men deras affärsplan verkar vara solid. Inte en chans att dom skulle gå in och mata från Gatwick till Norrköping. Nej, detta är en typisk skojarlinje. Bolaget går in och flyger i det närmaste utan risk under sex månader. Funkar det inte, vilket det i nio fall av tio, lägger man ned och flyttar kärran. Vi ser det gång på gång.
 
Om man inte på ett smidigt och överkomligt sätt kan använda denna linje för att flyga vidare från MUC så kommer det inte att funka. AMS-LPI-AMS funkar för att du har alla möjligheter att resa vidare ut i världen. Dessutom har SAAB i Linköping en stor skara med utländska arbetare och besökare.
 

NyfikenGrau

Medlem
Nej, detta är en typisk skojarlinje. Bolaget går in och flyger i det närmaste utan risk under sex månader. Funkar det inte, vilket det i nio fall av tio, lägger man ned och flyttar kärran. Vi ser det gång på gång.

Var optimistisk när jag såg destinationen, men du har nog rätt, verkar helt och hållet följa mönstret från Kalmar-Berlin. Kalmar står väl för 11 miljoner under 3 år om jag minns rätt, här handlar det om minst 20 mille över 5 år...
Ett första riktigt oroande tecken är den dåliga tidtabellen, som inte är presenterad av ett bolag som tänker dra in pengar på passagerare, utan snarare slinga planet via fler generösa kommuner. suck. Ska byta avatar, synd, gillar modellen skarpt annars :(
 

Agö

Medlem
Ett första riktigt oroande tecken är den dåliga tidtabellen, som inte är presenterad av ett bolag som tänker dra in pengar på passagerare, utan snarare slinga planet via fler generösa kommuner.
Precis. Det är en överskottstid som flygbolaget lika väl kan använda till att flyga kommunsubventionerad flygtrafik. Jag lovar att jag ska flyga Ryanair mellan Köpenhamn och Skavsta om linjen finns kvar i februari nästa år.
 

Timotey

Medlem
Precis. Det är en överskottstid som flygbolaget lika väl kan använda till att flyga kommunsubventionerad flygtrafik. Jag lovar att jag ska flyga Ryanair mellan Köpenhamn och Skavsta om linjen finns kvar i februari nästa år.
Har en printscreen på detta så att du inte kommer undan ditt löfte. Tyvärr så tror jag att du kommer få slippa flyga Ryanair
 

olo

Medlem
Precis. Det är en överskottstid som flygbolaget lika väl kan använda till att flyga kommunsubventionerad flygtrafik. Jag lovar att jag ska flyga Ryanair mellan Köpenhamn och Skavsta om linjen finns kvar i februari nästa år.
Årets säkraste bet! Det enda som skulle kunna ge dig dåliga odds, är om Norrköpings kommun skjuter till mer pengar till flygplatsen.

En radikalt bättre tidtabell och enkel bokning med Lufthansa-flighter krävs för att få snurr på linjen.
 
Toppen