Normal behandlingstid på Executive Club?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av OSL_Commuter, 23 December 2013.

  1. OSL_Commuter

    OSL_Commuter Medlem

    Vad är Era erfarenheter på normal behandlingstid av claims på British Airways?

    Känner att mitt tålamod börjar tryta på British Airways! De är inte speciellt kommunikativa & service vänliga i min mening. Jag har claims hos dem som nu är 2 månader & utan att de har kommunicerat med mig mer än standard svaret att de mottagit mitt ärende & gett mog ett ärendenummer.

    Tidigare så har jag tyckt att British Airways varit snabba & haft en hög service grad, men numera upplever jag dem som precis tvärtom. Vad är Era erfarneheter? Har det blivit sämre eller är det bara min åsikt?
     
  2. Paby

    Paby Medlem

    Vad menar du med claims - kundtjänstärenden eller missing TP / Avios?

    Efter ett systemfel den senaste månaden i bokning av American Airlines-flygningar till BAEC-konton så har man en massiv backlog av medlemmar som rapporterat saknade flygningar. Nu är problemet löst så en stor mängd flygningar ska bokas till medlemmars konton och förhoppningsvis ska trycket sen minska när färre medlemmar anmäler saknade flygningar.

    Kundtjänst har jag ingen färsk erfarenhet av.
     
  3. kristerj

    kristerj Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Behövde ett förseningsintyg i somras, tog ca 1 månad innan jag fick det, så det är ju inte blixtrande snabbt.
     
  4. karho

    karho Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har anmält claim till kundtjänst två gånger under hösten. Fått svar och avioser på kontot efter ungefär 2 veckor båda gångerna.
     
  5. sodaboy

    sodaboy Medlem

    Ort:
    Nybro
    Land:
    Sverige Sverige
    Anmälde saknade Avios för sju flighter med American Airlines.
    Efter tre dagar satt allt på mitt konto. Hatten av för British Airways.
     
  6. OSL_Commuter

    OSL_Commuter Medlem

    Hmm, detta låter helt osannolikt. Jag har en 2 månader gammal anmälan utan respons för saknade avios utan respons. Sen har jag samma sak som är anmälda för 6veckor sedan. Utöver det har jag som sagt den inställda flighten ifrån HND gående, men den är bara 2veckor gammal.
     
  7. Storsteffe

    Storsteffe Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    En claim i år via telefon för saknade på American Airlines-flighter, tog 2-3 dagar.
     
  8. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Flög med British Airways på en flygning där IFE fungerade ganska dåligt. Skulle få massa poäng eller £50 i vouchers som kompensation enligt ett papper som uppenbarligen var tryckt innan avresan från LHR. Eftersom jag inte är medlem i BAEC valde jag vouchers men var tvungen att påminna dem. Handläggningstiden var cirka 6 veckor har jag för mig. Men sedan kom såväl en ursäkt som vouchers. :)
     
  9. Traveller

    Traveller Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde ett claim för tre veckor sedan och hade mina poäng för en vecka sedan. jag hade då väntat i 7 veckor på mina poäng
     
  10. Tommy

    Tommy Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar ringa och då tar det 2-5 dagar normalt så är poängen på kontot
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×