Nordkorea satsar på turism

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Homer, 7 Oktober 2013.

1. Homer

Homer Medlem

2. Homer

Homer Medlem

3. pitch

pitch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju inte utan att man blir lite sugen.

Fast det känns kanske inte så lovande att dom inte fick köpa liftar från utlandet utan tänker bygga själva. En nordkoreansk sittlift är nog ett av dom sista transportmedlen jag känner för att prova...

4. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bli tvingad att åka i grupp med nordkoreansk skidguide/övervakare - nej tack!

5. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Morgan

Morgan Medlem

Hade med andra upplagan när jag var där. Mycket bra utifrån förutsättningarna att skriva guidebok om Nordkorea och medvetet ganska opolitisk för att inte beslagtas.

Skänkte mitt ex till guiden somvar extremt sugen på att läsa utländskt material om landet...

7. SAS404

SAS404 Medlem

Om jag var någonstans i Asien hade jag nog kunnat åka till Nordkorea en sväng, snacka ballt. Hur många har varit där i ens bekantskapskrets? Men samtidigt lite jobbigt att vara övervakad och hela den där biten, men en dag eller två hade nog fungerat.

8. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De här skidbackarna är utrustade med Svenska snökanoner men hur de kom till Nordkorea och vem som sålde dom dit är tydligen inte känt. Det är ju inte tillåtet att sälja ens en sockerbit dit.

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det verkligen embargo på varor från Sverige? Vi är ju ett av få länder som har diplomatiska relationer med landet i fråga. Det är väl till och med så att det är Sverige som för USAs talan i Nordkorea.

10. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här kommer svaret på det... Svensk snökanon i Nordkoreas skidort | Nyheter | Expressen

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!