Senaste nytt

Nordkorea firar 70 år

Mr Planning

Medlem
Ett litet spännande tillläg hade jag nästan glömt bort.

Tyvärr så blir det inte godkänt i den roliga tråden "jag mötte Lassie" , men anledningen till att vi inte fick ha med oss kamera på mass game var pga Supream leader Kim Jong Un var på plats (och vi såg honom faktiskt när han kom in) !

Däremot så fick vi en present av honom, nämligen ett USB-minne med okänt innehåll som jag tänkte plugga in i datorn i morgon.

Törs jag? (Kan ju vara något spion program på) :eek:

20180924_234452.jpg
 

Jönsson

Medlem
Ett litet spännande tillläg hade jag nästan glömt bort.

Tyvärr så blir det inte godkänt i den roliga tråden "jag mötte Lassie" , men anledningen till att vi inte fick ha med oss kamera på mass game var pga Supream leader Kim Jong Un var på plats (och vi såg honom faktiskt när han kom in) !

Däremot så fick vi en present av honom, nämligen ett USB-minne med okänt innehåll som jag tänkte plugga in i datorn i morgon.

Törs jag? (Kan ju vara något spion program på) :eek:

Visa bifogad bild 79928
Plugga in den på någon hotelldator. ;)
 

Mr Planning

Medlem
Då var det dags kära forum kamrater att presentera innehållet på den mystiska USB stickan vi fick av DPRK!

Det börjar med en video på Mandarin & Engelska (textat på Koreanska) om deras fantastiska skidanläggning! (Masikryong)
Med underbar musik och lyckliga människor som åker skidor, bergs vyer & filmat från hotellet.

Sedan är det dags att presentera landets förträffliga campingar.

Och sist men inte minst, en video om den store ledaren, president Kim Il Sung och blomman som bär hans namn ( Kimilsungia – Wikipedia )

Slutsats: propaganda när den är som bäst, inbäddad som turist information med en helt fantastisk musik :rolleyes:

Kan ordna med några kopior om så önskas*

*lottning sker vid stort intresse :p
 
Då var det dags kära forum kamrater att presentera innehållet på den mystiska USB stickan vi fick av DPRK!

Det börjar med en video på Mandarin & Engelska (textat på Koreanska) om deras fantastiska skidanläggning! (Masikryong)
Med underbar musik och lyckliga människor som åker skidor, bergs vyer & filmat från hotellet.

Sedan är det dags att presentera landets förträffliga campingar.

Och sist men inte minst, en video om den store ledaren, president Kim Il Sung och blomman som bär hans namn ( Kimilsungia – Wikipedia )

Slutsats: propaganda när den är som bäst, inbäddad som turist information med en helt fantastisk musik :rolleyes:

Kan ordna med några kopior om så önskas*

*lottning sker vid stort intresse :p

Tack för att du inte höll oss på sträckbänken allt för länge om innehållet.
Jag tar hemskt gärna en kopia, tycker det vore lite skoj. :cool::p
 

Kricka

Medlem
Tänk om det innehåller liknande datavirus som israelernas. ;)

Stuxnet – Wikipedia

Om USB-stickan innehåller ett virus så är det säkert välgjort och upptäcks
troligen inte av vanliga AV-program (Anti-Virus) på samma sätt som Stuxnet
inte upptäcktes. Enligt vissa källor så var DPRK ansvariga för plundringen på
ca. en miljard USD år 2016 från Bangladesh Bank m.h.a. ett s.k. malware
som heter Dridex. "Better safe than sorry" så tänk på var ni använder stickan
och kopior av densamma.
 
Toppen