Senaste nytt

Nordic Choice - Trippla bonuspoäng för bokningar gjorda 1/10

M.K

Medlem
Trippla poäng kom in som de skulle på första bokningen. Bokade normal rate och inte triplepoints priset. 4631 poäng på 1274kr ger 3,63p/kr. Bara 1300p från guld igen nu.

Positivt med triplepoints även på statusbonus. Negativt att hemside/app bonusen på 10% fortsatt uteblivit. Någon som vet när detta är på plats?
 

Jönsson

Medlem
Trippla poäng kom in som de skulle på första bokningen. Bokade normal rate och inte triplepoints priset. 4631 poäng på 1274kr ger 3,63p/kr. Bara 1300p från guld igen nu.

Positivt med triplepoints även på statusbonus. Negativt att hemside/app bonusen på 10% fortsatt uteblivit. Någon som vet när detta är på plats?
Mina poäng har också kommit som de ska.

Det mest irriterande med appen är att bokningar gjorda på webbsidan inte visas i appen. Den är verkligen begränsad på alla plan och utvecklingskostnaden måst ha varit minimal. Stordalen, dags för en ny app!
 
Mina poäng har också kommit som de ska.

Det mest irriterande med appen är att bokningar gjorda på webbsidan inte visas i appen. Den är verkligen begränsad på alla plan och utvecklingskostnaden måst ha varit minimal. Stordalen, dags för en ny app!
Jag ser bokningar jag gjort inloggad på hemsidan i appen. Inte direkt men lite senare
 

Jönsson

Medlem
Apropå det. Har precis checkat in på Valdemars i Riga. Inte helt utan problem jag jag säga. Min reservation finns inte i deras system. Var tvungen att lämna bokningsnummer så de kunde söka bokningen i Choices system. Där fanns den. Hotellen har som jag anade helt olika bokningssystem där bokningarna överförs (eller inte överförs) mellan systemen. Fick i alla fall uppgradering till sviten för hela veckan.
 
Trippla poäng kom in som de skulle på första bokningen. Bokade normal rate och inte triplepoints priset. 4631 poäng på 1274kr ger 3,63p/kr. Bara 1300p från guld igen nu.

Positivt med triplepoints även på statusbonus. Negativt att hemside/app bonusen på 10% fortsatt uteblivit. Någon som vet när detta är på plats?
Trippel på statusbonus? 3.8p/kr = 3p/kr+0.3p/platnium+0.2p/app(hemsida)+0.3p/mc
 

M.K

Medlem
Trippel på statusbonus? 3.8p/kr = 3p/kr+0.3p/platnium+0.2p/app(hemsida)+0.3p/mc

Fick 3p/kr+0,3p(silver x3)+0,3p/mc (1274NOK) Inte fått hemsidebonusen på någon stay hittills.

Apropå det. Har precis checkat in på Valdemars i Riga. Inte helt utan problem jag jag säga. Min reservation finns inte i deras system. Var tvungen att lämna bokningsnummer så de kunde söka bokningen i Choices system. Där fanns den. Hotellen har som jag anade helt olika bokningssystem där bokningarna överförs (eller inte överförs) mellan systemen. Fick i alla fall uppgradering till sviten för hela veckan.

Bott där , betalat för sviter två gånger, stora men ganska slitna och snålt med handdukar. Max *3 standard. Milsvid skillnad mot sviterna på deras andra baltiska hotell. Ok mat i restaurangen och god inhemsk fatöl i baren när jag var där. Choice MC registreras inte vid betalning.
 

intuition

Medlem
Han menar säkert att NC (som de flesta hotell) inte har separata nivåpoäng. Dvs poäng som poäng och om det är en 3x bonus så räknas det mot stautus. Inte som på EB, där 3x poäng betyder 2x award och 1x nivå...
 
Toppen