Senaste nytt

Nordic Choice - knas i poängsaldot

intuition

Medlem
Jag laddar med jämna mellanrum ner alla poängtransaktionerna och lägger in i excel för att hålla lite koll. Min summering stämmer alltid med det ackumulerade värdet på min sida (±1 poäng, pga av avrundningen)

I går summerade jag upp de senaste 2 veckornas poäng och då fattades plötsligt ca 2500 poäng i saldot.

Är det någon annan som märkt något liknande?
 

intuition

Medlem
Nej.
Dessutom, det är årets saldo som är fel, dvs antalet poäng man ser i sin status-barometer hur man ligger till för förnyelsen.
 

intuition

Medlem
Nä, nu ser jag vad det är!

Har ju fått en kredit på ett avbokat flyg som jag betalade med MC. Och det är ju klart att de drar bort poäng motsvarande det.
 

Meazza

Medlem
Nä, nu ser jag vad det är!

Har ju fått en kredit på ett avbokat flyg som jag betalade med MC. Och det är ju klart att de drar bort poäng motsvarande det.
Låter ju rimligt. Men det fanns alltså ingen sån minuspost i sammanställningen? Borde ju gå att få till kan man tycka.
 

intuition

Medlem
Jo den fanns som minus bland poäng-transaktionerna men dels låg den en bit bakåt i tiden, dels filtrerade jag bort alla minusposter när jag summerar poäng. Normalt är ju minusposter uttag av frinätter, dvs påverkar inte lifetime eller kvalificering till nästa år.
 
Toppen