Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

drW

Medlem
Hände något konstigt för mig när jag checkade in på Clarion på Kastrup i förrgår. Hade bokat rummet när det fortfarande var Hilton, är Diamond där, och när jag checkade in frågade damen bakom disken om jag inte ville ha platinum hos dem. Var lite trött efter resan så jag sa ja men tänkte inte mer på det. När jag nu kollade i NordicChoice appen för att se om jag fått poäng där som utlovat så var jag uppflyttad från guld till platinum. Märkligt. Hänt någon annan?
 

joemume

Medlem
Hände något konstigt för mig när jag checkade in på Clarion på Kastrup i förrgår. Hade bokat rummet när det fortfarande var Hilton, är Diamond där, och när jag checkade in frågade damen bakom disken om jag inte ville ha platinum hos dem. Var lite trött efter resan så jag sa ja men tänkte inte mer på det. När jag nu kollade i NordicChoice appen för att se om jag fått poäng där som utlovat så var jag uppflyttad från guld till platinum. Märkligt. Hänt någon annan?
Du kanske, precis som jag, blivit Lifetime Gold på Choice med 2 stycken Platinumperioder på köpet. I mitt fall så låg jag på ca 600 000 insamlade poäng, kvalgränsen är 500K. 1M för Lifetime Platinum. :)
 

FF#1

Medlem
hur funkar detta med att kunna boka rum för bonuspoäng så länge standardrum finns?
"Garanterad bokning av rum med bonuspoäng om standardrum finns tillgängliga."

Måste man ringa in, är Platinum, är inloggad, det finns standardrum men de finns inte med bonuspoäng?
 

mha321

Medlem
Tänkte jag skulle göra ett försök att använda Platinum-garantin för att boka på ett utsålt hotell.

Är det någon som vet om det finns något nummer man kan ringa som faktiskt har öppet på helg, mer än ett par timmar på lördagar?
 

intuition

Medlem
En fråga kring om att "levla upp": När man kvalificerar sig för en högre nivå, då antar jag att den nya nivån gäller omedelbart och för nästa medlemsperiod? Dvs typ 12-23 månader beroende på hur tidigt man når nivån.
Det jag undrar är om det finns någon "cut-off". Dvs om man når en högre nivå typ 1 dag innan medlemsåret går ut, gäller den då 1 år eller skulle det kunna vara så bra att den då gäller 2 år?
 

Meazza

Medlem
En fråga kring om att "levla upp": När man kvalificerar sig för en högre nivå, då antar jag att den nya nivån gäller omedelbart och för nästa medlemsperiod? Dvs typ 12-23 månader beroende på hur tidigt man når nivån.
Det jag undrar är om det finns någon "cut-off". Dvs om man når en högre nivå typ 1 dag innan medlemsåret går ut, gäller den då 1 år eller skulle det kunna vara så bra att den då gäller 2 år?
Mig veterligen gäller det bara denna + nästa medlemsperiod. Finns heller inget soft landing vad jag förstår?
 
Toppen