No action taken - Classic Check my trip

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Flying P, 10 Juli 2015.

  1. Flying P

    Flying P Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kollade precis en kollegas biljett på classic check my trip och fick upp detta.
    Vad kan det betyda? @Dr. Miles @agehall
    upload_2015-7-10_20-57-8.png

    Har kollegan blivit av med sin biljett? Biljettnumret är också borta!
    Måste man rekonfirmera sin biljett på Hainan Airlines?
     
  2. Det har jag inte sett. Oavsett, utan biljettnummer är allvarlig situation.
    Jag skulle kontakta flygbolaget eller resebyrån.
     
    agehall gillar detta.
  3. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Märkligt. Enligt ExpertFlyer är planet bokningsbart så det verkar inte vara ett problem (under förutästtning att ovanstående datum verkligen är då kollegan skulle rest). Hainan kräver inte reconfirmation enligt deras egen hemsida: Reservations

    Så jag håller med Dr. Miles. Hör av er till flygbolaget så fort som möjligt.
     
  4. Flying P

    Flying P Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom vi har ett gemensamma kundbesök onsdag-fredag i Kina så är jag 100% säker på att kollegan ska resa ut på måndag.

    Har meddelat honom om att han ska kontakta resebyrån (företagsresebyrå) så de får reda ut eventuella oklarheter.

    När jag tittade i förrgår är jag 100% säker på att det fanns eTicket för denna resa.
    Dessutom var seats konfirmerade (grön bock), och nu är den bocken borta.
     
  5. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har googlat lite och det verkar röra sig om att en re-routing är begärd. Vilket verkar konstigt!
    Verkar vara en synnerligen god idé att kontakta resebyrån/flygbolaget
      • NO No action taken, cancel segment and request an alternate
     
    Flying P gillar detta.
  6. Flying P

    Flying P Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kollegan har varit i kontakt med tysk lokal representant för Hainan Airlines. Biljetten är nu återutställd efter "some clarifications".
    Ingen klarhet i vad det egentligen berodde på men men.. problemet löst.
     
    Smuffe, andreas och henke12 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×