Nivåpoäng och bonuspoäng

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mattias Edstrom, 7 December 2011.

1. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Läste någon artikel där jag tolkade det som att man på en bokning kan använda 2 separata bonuskort på samma resa, ett kort som enbart ger bonuspoäng och ett annat som enbart ger nivåpoäng... Vet någon om detta är möjligt??

2. Jacob

Jacob Medlem

Nja...

Det du kan göra är att använda ett bonuskort för att tjäna poäng (såväl nivågrundande som bonuspoäng att använda) samt ett annat bonuskort för status på flygningen.

Är det så att du har guldkort med SAS men vill börja tjäna poäng i Lufthansa Miles & More eftersom du kommit fram till att det är mer förmånligt går det att lägga in SAS kortet som FTQS (status - du identifieras alltså som guld i alla system) medan Lufthansa kortet läggs in som FQTV (för att tjäna poäng som kommer hamna i Miles & More).

I övrigt så kan man normalt bara tjäna poäng i ett program. Finns enstaka fall där det förekommer vad man kallar "double dip", men det är mycket ovanligt. Handlar jag på MQ i Sverige får jag exempelvis både poäng i MQs kundklubb och poäng i Eurobonus på ett och samma köp.

3. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var precis så jag menade. Är detta något jag ordnar när jag checkar in? När jag gör en bokning på t ex. SAS kan jag ju bara lätta in ett bonuskort...

4. Jacob

Jacob Medlem

Du måste gå till en incheckningsdisk på flygplatsen. Jag är dock inte säker på att all personal ens vet hur man gör eller att denna differentiering finns.

5. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har man lärt sig något nytt nyttigt idag. Vad skulle man göra utan BC.se:D

6. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hilton har också double dip. Får både HHonors points samt 500 EuroBonus poäng. När dom kör sina kampanjer kan man få upp till 1000 EuroBonus poäng.

7. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller verkligen med..idag fick man lära sig något nytt.... Tackar Jacob för svaret och ska kolla med incheckningen vad de säger och vad de vet...:)

1 person likes this.
  8. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du betalar sen med kombinerat EuroBonus kreditkort så du får några extra poäng till. :)

1 person likes this.
  9. MartinH

MartinH Medlem

Hej!
    Hur fungerar detta? Registrerar man båda programmen vid incheckning?
    Tack!

Martin.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du väljer i din profil hur du vill tjäna poäng.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!