Senaste nytt

Niepce Paris Hotel, Curio Collection by Hilton - recension

Maja

Medlem
(C) Maria Niljon -180907-IMG_0064.jpg
Vi bodde på Niepce Paris Hotel, Curio Collection by Hilton den 7-9 september 2018. Jag hade bokat en Queen junior suite för 2 vuxna och 1 barn (9 år).

Flera dagar innan vi skulle checka in så kunde jag se i appen att jag hade fått en Duplex suite. Hade checkat in via appen och meddelat att vi skulle checka in kl 15:00 (som är den tidigaste tiden).

Tog en en Uber till hotellet och gick sedan en halvtrappa ner till receptionen. Blev varmt mottagna och de bekräftade min Diamant status flera gånger muntligen vad det innebar i form av gratis frukost i restaurangen för oss alla tre, drinkvouchers, vattenflaskor och 1000 extra poäng för vistelsen. Sedan beklagade de att de låg lite efter med städningen men bad oss sitta ner i baren/restaurangen så länge medan de gjorde i ordning rummet. De fick det att låta som om rummet skulle vara klart inom max 15 minuter. De beklagade flera gånger att rummet inte var färdigt när vi anlände.

(C) Maria Niljon -180907-IMG_0029.jpg
Vi fick in dricka och lite mixade nötter. Dessa tog ganska snabbt slut och väntan började. När det hade gått 30 minuter frågade jag hur det gick och fick till svar att strax var de färdiga. Väntan fortsatte och fortsatte. Allt som allt tog det närmare 1,5h! :eek:

Påtalade att det inte var okej att låta oss vänta så här länge och att det varit ärligare och meddelat det från början så hade vi kunnat gå ut på stan och lämnat väskorna hos dem. De bad som sagt var om ursäkt tusen gånger om, men klantigt hanterat att inte vara ärlig med hur lång tid det skulle ta att få rummet. Till saken hör att vi kom första 30-40 minuter efter utsatt incheckningstid när rummet skulle ha varit färdigt...

(C) Maria Niljon -180907-IMG_0032.jpg
Matsalen var snyggt dukad och redo inför kvällens middag. Som jag förstod det så besöktes restaurangen av externa gäster också och verkade vara ganska omtyckt av lokalbefolkningen.
(C) Maria Niljon -180907-IMG_0033.jpg
Hela hotellet har en tydlig prägel mot olika fotografer och det fanns fotografier utställd lite varstans.

Dublex Suite
(C) Maria Niljon -180907-IMG_0037.jpg

Sovrummet är på andra våningen, med tillhörande takfönster och en extra bäddsoffa (där sovkomforten av helt okej!) Ett ganska väl tilltaget rum, men då det är snedtak så känns det lite mindre än vad själva golvytan faktiskt är.

(C) Maria Niljon -180907-IMG_0039.jpg
Smidigt med knappar som styr all belysning och det fanns även fjärrkontroller till mörkläggningen för takfönstren.

(C) Maria Niljon -180907-IMG_0040.jpg
(C) Maria Niljon -180907-IMG_0042.jpg

Utanför sovrummet var det en mindre hall där det fanns en garderob med rejäla morgonrockar, två fåtöljer, ett mindre bord samt en ställning för resväskan.
(C) Maria Niljon -180907-IMG_0043.jpg
Rejält tilltaget badrum med en stor dusch samt avskild del för toaletten.
(C) Maria Niljon -180907-IMG_0044.jpg (C) Maria Niljon -180907-IMG_0045.jpg (C) Maria Niljon -180907-IMG_0046.jpg

(C) Maria Niljon -180907-IMG_0050.jpg

Bäddsoffa även direkt på nedervåningen = det som är vardagsrummet. Uppbäddad och iordningställd till dottern. Ett mindre bord, en fåtölj och ett skrivbord fanns även här samt en kaffemaskin samt minikyl.

(C) Maria Niljon -180907-IMG_0053.jpg
Alltid trevlig med levande blommor på rummet!

En väl tilltagen suite med gott om utrymme för 2 vuxna och 2 barn skulle jag säga.

Frukosten serverades i restaurangen en halvtrappa ner. Det var endast buffé vad vi kunde se de två dagar vi åt där. De valde att duka upp frukosten i olika rum lördag respektive söndag. Innehållet var dock detsamma båda dagarna.

(C) Maria Niljon -180908-IMG_0105.jpg
Färskpressad juice, två olika äppelsorter och apelsinjuice. Utöver det fanns det mineralvatten och vatten på flaska samt mjölk. Lite olika frön, müsliblandningar och torkad frukt.

(C) Maria Niljon -180908-IMG_0106.jpg
Färsk uppskuren ananas och två olika melonsorter samt äpplen och päron. Det fanns även lite olika charkuterier och ostar.

(C) Maria Niljon -180908-IMG_0107.jpg
Portionsyoghurtar

(C) Maria Niljon -180908-IMG_0108.jpg
Det varmt som fanns var bacon, ungsbakade tomater, belgiska våfflor och äggröra.


(C) Maria Niljon -180908-IMG_0112.jpg
Givetvis fanns det färskt bröd i form av olika baguetter, croissant m.m. En smakrik frukost som vi var väldigt nöjda med.

(C) Maria Niljon -180909-IMG_0186.jpg
Brödstationen dag nummer två när frukosten var uppdukad i deras brunchrum.

(C) Maria Niljon -180909-IMG_0187.jpg
Inbyggda kylplattor i bänkskivorna!

(C) Maria Niljon -180908-IMG_0180.jpg
Vi fick även vouchers för varsin drink och en appetizer som vi tog i baren andra kvällen. Det visade sig att drinkarna fick vi välja fritt ifrån listan, men appetizern var en förutbestämd rätt som innehöll skaldjur. Då jag är allergisk mot skaldjur så erbjöd de sig i stället att servera lite ost istället vilket vi tacksamt tog emot. Valet föll på en Cosmobellini och en Serendipiti samt en alkoholfri Mango Sparkler till dottern. En trevlig start på kvällen helt klart.

(C) Maria Niljon -180907-IMG_0065.jpg

Hotellet ligger på en väldigt lugn gatan och vi hörde inte mycket från trafiken eller omgivningen. T-banestationen Pernety låg runt hörnet. Var smidigt att ta sig vidare till olika sevärdheter runt omkring i stan. Vi skulle absolut tänka oss att bo här igen när/om vi återvänder till Paris och priset är det rätta.
 

Jönsson

Medlem
Någon som vet om detta hotell av någon anledning är stängt under april? Finns inga lediga rum under hela perioden.
 
Toppen