Senaste nytt

Nice drive ...

Homer

Medlem
Jag håller inte med dig Homer. Jag tycker vägen ner till FK är underbart vacker när man kommer ut på broarna. Visst är det en dagstur ner dit med bil från Miami, men det är det värt tycker jag.

Låga fartgränser, kan vara mycket trafik det räcker med att köra en väg.
Även vackert från ovan, om man flyger via MIA är det små plan som flyger ganska lågt.
+ Smärtfriare att hämta ut hyrbil i Key West än Miami.
 

rvarttinen

Medlem
Tråkig är den absolut inte, det finns tråkigare vägar som den tex genom everglades där det inte finns något att se förutom vass utmed sidan.

Jag gillade att bila ner till the Keys och man kan göra många trevliga stopp på vägen om man inte bara stressar ner.....

Homer:
Låga fartgränser, kan vara mycket trafik det räcker med att köra en väg.
Även vackert från ovan, om man flyger via MIA är det små plan som flyger ganska lågt.
+ Smärtfriare att hämta ut hyrbil i Key West än Miami.


Tack för ännu mer info..!. tror mig få en mer nyanserad bild av vägen ut till The Keys. Om jag får tillfälle ska jag og oss ut dit.
 
Jag håller inte med dig Homer. Jag tycker vägen ner till FK är underbart vacker när man kommer ut på broarna. Visst är det en dagstur ner dit med bil från Miami, men det är det värt tycker jag.

För dykare kan jag rekommendera att stanna i Marathon, halvvägs ut till Key West. Bästa dykning jag upplevt i USA.
 

Fredrik_G

Medlem
Personligen tycker jag Highway 1 norr om San Francisco är vackrare och mer dramatisk än söderut. Betydligt mindre bilar också. Hyrde en Corvette cab från SFO för något år sedan och körde runt några dagar, jävlar vad roligt det var! :D Många fina bryggerier runt Mendocino som är värt att besöka.

Kan hålla med om att vägen ut till Key West är lite överskattad. Kul att ha gjort det men nästa gång blir det nog flyg till Key West :)
 
Toppen