Senaste nytt

Niagara fallen och bila på östkusten i USA - tips?

Maja

Medlem
Tack @Resenären för dina tips. Ska kolla upp boken!

Derby Line ligger lite för högt så som vår rutt ser ut för tillfället, men märker ut det på min Googlekarta så att jag kommer ihåg ditt tips om vi ändrar rutt.

Mt Washington måste jag läsa på mer om känner jag!

Stowe ligger även det lite åt fel håll just för tillfället, men tack för tipset! :)
 

Maja

Medlem
Tänkte bara uppdatera lite hur vår resa har planerats. Det slutade med att vi fick vända på hela resrutten p.g.a. att vi var på "fel" platser vid fel datum = skyhöga hotellpriser som inte kändes motiverande p.g.a. Chicago Pride, nationaldagen i Kanada respektive USA etc.

22 JUNI utresa från Göteborg till New York Business med SAS.
22-26 juni Hilton Garden Inn West 35th St, NYC
26/6 Hämtar ut hyrbilen i Jersey City och kör sedan omvägen via Long Island - övernattning på Hampton Inn Shelton, CT
27-30/6 Hilton Garden Inn Plymouth, MA där vi sedan gör dagsutfärder till Hingham, Black Rock Beach, Cohasset, Scituate och bara tar det lugnt.
30-2/7 Boston med boende på hampton Inn Boston/Cambridge - Freedom trail, Harvard University, Fenuil Hall (Fler Bostontips?)
2/7 HGI Auburn Riverwatch
3/7 Hampton Inn Burlington, Vermont - vägen via White Mountain National Forest och Kancamagus Scenic Byway
4/7 Hampton Inn Watertown, NY - bara för att korta ner vägen till Toronto och få en mer jämn körsträcka per dag... 1000 Islands ska vi kolla in lite mer kring om det är värt ett besök
5-7/7 - DoubleTree Toronto Downtown - tips på vad vi bör se i Toronto mottages tacksamt.
7/7 - Embassy Suites Niagara Falls
8/7 HGI Cleveland/Twinsburg - shopping på Fashion Outlets of Niagara Falls på vägen troligen
9-13/7 Lutar åt att vi tar Hilton Chicago/Magnificent Mile Suites före Palmer House. Tror Hilton passar oss bättre rumsmässigt även om jag har förstått att flera tycker frukosten är bättre på Palmer House.
Lämnar tillbaka bilen den 10/7 då vi inte orkar/vill stressköra den 9/7. Parkerar den i något p-hus första natten i Chicago och lämnar på morgonen den 10:e.
Tips på roliga saker att se och göra i Chicago? Var där i september 2015 har jag för mig det var under Sociala Media Week men då var jag mest på en massa föreläsningar etc. så hann inte se så mycket av stan.

Reser hem den 13/7 i SAS Plus (gick ej att boka Business när vi bokade i oktober) så satsar på en Plus Grade och hoppas den går igenom annars överlever vi i Plus också! ;) Är HHD så hoppas på en bra rumsuppgradering när vi är i Niagara Falls (men har redan nu bokat fallsview, vågar inte chansa!).
 
Trevlig rutt lik den vi gjorde förra sommaren mellan Buffalo - Boston och ner till Cape Cod. Kom iväg tidigt den 3/7 så ni har gott om tid, stanna till Littleton mellan Auburn och Burlington. En mysig liten by. Prova valsafari i Boston. Vi hade otur med vädret och såg inte de stora valarna men detta är på listan igen eftersom vi fick fribiljetter.
 

Maja

Medlem
@Dreamliner Ska se om vi får till någon valsafari eller ej! Tack för påminnelsen.

@Ystad Det hoppar vi troligen då ingen har något uttalat sportintresse. Har vi vägarna förbi så tittar vi kanske in för Gretzky är ändå en gigant inom hockeyn! :)
 
Toppen