Senaste nytt

Niagara fallen och bila på östkusten i USA - tips?

Maja

Medlem
Har lite i minnet från sommarens resa med två vuxna o två barn. Riktigt grym outlet i Buffalo, den bästa vi varit på i USA. Bo på den Canadensiska sidan i Niagara. Vi körde väg 90 till Albany och det var tråkigt. Albany till Burlington var trevligare. Vi stannade bara en dag i Burlington, nästa gång blir det fler dagar. Burlington till Portland över bergen var resans trevligaste tur, fast vi gjorde detta på en dag. Nästa gång blir det övernattningar på vägen. Littleton var ett trevligt litet samhälle. Vi körde även ner till Cape Cod det är risk för köer dit under helger när alla ska dit. Riktigt trevligt men kallt i havet och varning för hajar gör det speciellt. Boston imponerade inte på oss men valsafarin kan rekommenderas.
Kommer du ihåg vad outleten i Buffalo hette?

Portland, Maine då, eller?

Cape Cod hade vi väl tänkt oss, men då gäller det att inte pricka in en helg. Det säger själv nästan, men alltid bra att få det bekräftat!
 
Har för mig att Embassy Suites har bättre läge.


Det är nog som de flesta andra taxfreeställen idag.

Beror på vad bra läge är. Se fallen från rummet så ligger det närmare. Jag skulle hellre bo närmare Clifton Hill och Victoria Ave. Hilton ligger bara några hundra meter närmare så det är inte bättre.

Någon som vet något om taxfreen istället för att gissa.
 

agehall

Medlem
Beror på vad bra läge är. Se fallen från rummet så ligger det närmare. Jag skulle hellre bo närmare Clifton Hill och Victoria Ave. Hilton ligger bara några hundra meter närmare så det är inte bättre.
Det enda som räknas i Niagara är väl utsikten mot fallen och Embassy Suites har inget som blockerar sikten framför vilket Hilton har till viss del.

Någon som vet något om taxfreen istället för att gissa.
Jag gissar inte om taxfree:n i Niagara om du tror det. Däremot har jag i princip aldrig handlat taxfree på andra ställen i USA/Kanada, så jag har inte riktigt jämföra. Men det är inte för de fantastiska priserna man stannar där utan det är för att slippa kön. Sedan kan variationen vara väldigt stor beroende på vad du vill köpa.
 
Ok då vet alla din och min ståndpunkt om vad som är bra boende.

Någon annan som vet om det är värt att spendera tid i taxfreen. Mitt genvägs tips är Falls Ave från fallen och så köra före alla ut på Rainbow bridge.
 
Toppen