Senaste nytt

Niagara fallen och bila på östkusten i USA - tips?

Hachans

Medlem
Tusen tack för alla bra tips! Ska sätta mig och läsa på om alla städer och tips ni har gett oss så här långt. Det känns som ett alternativ till nästa sommarresa.

Har mest poäng hos SAS och troligen EBG så det känns som om det är dem vi bör flyga med. MEN hur är det att flyga SAS från Boston? Boeing 737-700 som flygs av PrivatAir. Fördelar? Nackdelar?

Det funkar bra! Jag skrev ett omdöme om resan med den flygande bränsletanken för lite sen - den finns här på forumet. Men i korthet, det är ett litet plan med Lufthansastolar och inte samma businessprodukt som resten av flottan komfortmässigt. Men trevlig service, god mat och folket inne i Go såg inte ut att ha det så dåligt heller. Stora fördelen är att man inte är så många vilket gör immigrationen i Boston mycket trevligare. :)
 

Maja

Medlem
Det funkar bra! Jag skrev ett omdöme om resan med den flygande bränsletanken för lite sen - den finns här på forumet. Men i korthet, det är ett litet plan med Lufthansastolar och inte samma businessprodukt som resten av flottan komfortmässigt. Men trevlig service, god mat och folket inne i Go såg inte ut att ha det så dåligt heller. Stora fördelen är att man inte är så många vilket gör immigrationen i Boston mycket trevligare. :)
Fast vi kommer åka hem från Boston och komma till Chicago är planen.

Ska läsa mera om den flygande bränsletanken. Vet att jag har börjat läsa den recensionen! :)

Är det iPad som IFE, eller hur fungerar det? Om det inte kommer en 2-4-1 lägligt till denna resa så lär det bli Go och sedan ett bud för att nå Business.
 

Maja

Medlem
Jag har åkt över med buss och det kan vara krångligt. Mycket trafik, köer och är CBP på dåligt humör så får man som icke nordamerikan vackert följa med in och ställa sig i kö till diskar och bli intervjuad a la flygplatsimmigration innan man får gå ut och åka/köra vidare.

Mitt råd är att åk över till Kanada om ni ändå ska dit för annat, och den kanadensiska sidan av fallen är snyggare än de amerikanska. Men om ni bara ska kolla fallen, skit i Kanada och stanna på amerikanska sidan.
Mycket värdefull input. Ska börja pricka ut saker på en karta och sedan får vi se om det blir den kanadensiska sidan eller ej.
 

Hachans

Medlem
Fast vi kommer åka hem från Boston och komma till Chicago är planen.

Ska läsa mera om den flygande bränsletanken. Vet att jag har börjat läsa den recensionen! :)

Är det iPad som IFE, eller hur fungerar det? Om det inte kommer en 2-4-1 lägligt till denna resa så lär det bli Go och sedan ett bud för att nå Business.

Ja, det är iPad med magert innehåll. Rekommenderar en prenumeration på Viaplay och offline sync för underhållningsbehov.

Flyga hem från Boston är smidigt. Observera att terminal E är supertråkig, men numera (vilket jag först upptäckte när jag skulle borda flyget hem) så finns det en förbindelsegång med terminal C som har betydligt större utbud än terminal E vad gäller mat, shopping och så. Bostons flygplats har också lite som gimmick att saker inte ska vara dyrare där än i stan, och det känns iaf som att det är så.
 

Maja

Medlem
Ja, det är iPad med magert innehåll. Rekommenderar en prenumeration på Viaplay och offline sync för underhållningsbehov.

Flyga hem från Boston är smidigt. Observera att terminal E är supertråkig, men numera (vilket jag först upptäckte när jag skulle borda flyget hem) så finns det en förbindelsegång med terminal C som har betydligt större utbud än terminal E vad gäller mat, shopping och så. Bostons flygplats har också lite som gimmick att saker inte ska vara dyrare där än i stan, och det känns iaf som att det är så.
Ok, får överväga och se vad som är lämpligt. Själv skulle jag ju tycka det var toppen att avsluta i NY. Maken delar dock inte min förkärlek till stan alls. Tror därmed att jag inte får hem en flygning från Newark. ;)
 

Libban

Ny medlem
Kom precis hem från en bilsemester som började och slutade i Washington. Var borta i 18 dagar och höjdpunkten var Niagara. Bodde 4 nätter på kanadensiska sidan, best western fallsview hotell. Nära till fallen. En pärla några km från turistkvarteren är Niagara-on-the-lake, en idyll med fantastiska hus. Snacka on new England. Massor av vingårdar runt stan och en bra outlet strax utanför.

F.ö. var vi bl.a. i Delaware, Virginia, Maryland, N Jersey och Pennsylvania. Körde totalt 300 svenska mil. Blev fascinerade av Gettysburg och andra orter med anknytning till inbördeskriget. Mycket bra visitors center.
 

Resenären

Medlem
Best of New England Travel | Trip Ideas from Yankee Magazine by Yankee Publishing Inc
Best of New England Travel | Trip Ideas from Yankee Magazine on the App Store

En utmärkt tidning, med New England som specialitet, är Yankee Magazine. Även appen är användbar.
Jag besökte Niagara från kanadensiska sidan, smidigt att nå från tex Toronto.
På tal om Niagara, kan inte undanhålla följande:
A guide is showing a Texan the Niagara Falls.
"I could bet you do not have anything like that in Texas!"

"Nope, I reckon we dont," said the Texan, "But we have got plumbers who could fix it."
 

Bridgeman

Medlem
Besökte Niagara Fallen i somras. Jag kan verkligen rekommendera att ni bor på den kanadensiska sidan av fallen det är klart vackrast på den sidan där ni ser båda fallen. Vidare om ni bilar från Chicago så passar det bra att ta svängen Chicago-Toronto-Niagara samt sedan vidare ut mot östkusten.
Körde själva S.F. - Los Angeles med bil sedan flyg till Las Vegas. Därefter Florida en månad. Flyg till Buffalo - bil över till Kanadensiska sidan och Niagara Fallen. Bilade sedan ner till New York City där vi stannade en vecka var en trevlig bilresa ner.
 

Gnagel

Medlem
Vi kom just hem från en månadslång resa på USAs östkust där vi bland annat bilade genom New England i 7 dagar. Vi gillade framförallt Vermont och speciellt natursköna Vermont väg 100 från Stowe och söderut ner till Killington. Vi övernattade sedan nere i Dorset lite längre ner i sydvästra Vermont. Många fina hus och flera värdshus att välja mellan.Vi bodde på Dovetail Inn som ligger granne med det lite finare Dorset Inn. Längs kusten så fastnade vi för Rockport och Cape Cod, hummer i överflöd finns på båda ställena :)
 
Tänkte också på Kanada ... Montréal är en trevlig stad. Finns även möjlighet att se Cirque du Soleil på plats i deras hemstad.
En fråga: hur dan är gränsövergången till USA från Kanada? Hört att det kan ta tid och vara krångligt? Stämmer det?
Gränsövergången var enkel o snabb för oss med Amerikansk hyrbil, men det är risk för köer har jag förstått speciellt på helger. Jag fick förklarat för mig att det är enklare om ni ska tillbaka samma väg. På hemresan kan jag rekommendera att komma vägen från fallen och ta höger över bron för att smidigt glida in i kön som kommer från väg 420.
 
Toppen