Senaste nytt

Ni som vill bråka om tips om New York, bråka här istället

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ubbe

Medlem
Men För Fan! Kamma till er nu och uppför er som vuxna människor.
Lägg ner medan ni fortfarande har någon värdighet kvar.
Sån här skit kan ni hålla borta från forumet! Det finns PM...
Personligen tycker jag det är oklokt att skita ner ett forum där vi alla trivs med någon form av tuppdans.
tänk på att

special olympics.jpg

IMHO
Ubbe
 
Last edited:
Min... än din...:D

Vidare...
Har du någon "porträtt" bild som inte har glas eller galler i bakgrunden? Att man kan ta bilder genom att sträcka ut kameran genom gallret vet ju alla men om du vill fota någon?
Det finns glas även på ToR, vill du ha en glasfri bild då kan man sticka ut objektivet mellan skivorna. ToR och ESB är som olika frukter, vill man hålla modern stil då gäller en, vill man ha en retro då är det annan.

Alt 1 för stil: bo på The Standard Hotel, handla på Apple Store, äta sushi, gå till ToR.
Alt 2: bo på Waldorf Astoria, gå till ESB, äta steak hos Peter Luger, handla vintage i SoHo eller Chelsea.
 
Min... än din...:D


Det finns glas även på ToR, vill du ha en glasfri bild då kan man sticka ut objektivet mellan skivorna. ToR och ESB är som olika frukter, vill man hålla modern stil då gäller en, vill man ha en retro då är det annan.

? - Du bor väl i New York och borde således veta att Top of The Rock INTE har glas.
Inte högst upp, däremot har dom glas på våningen under.

Såvida dom inte infört glas högst upp detta år för det fanns då inte när jag var där...
På ESB är det glas och där det inte är glas är det galler (pga självmordskandidater) vilket gör det omöjligt att få en porträtt bild med NYC city som bakgrund (utan glas/galler i fotot)

Så här såg det ut sist jag var på The Rock...
Google Image Result for http://newyorksightseeingtours.files.wordpress.com/2010/01/nyc-toprock.jpg

Mot ESB som ser ut så här..
http://www.google.se/imgres?um=1&hl...108&start=8&ndsp=12&ved=1t:429,r:12,s:0,i:104
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
"Nu får det vara nog! Ska du var här inne och leka får du gå ut!
Jag vill inte höra något oväsen, ingen sång, inget babbel, ingenting!
Jag är på dåligt humör och jag vill vara ifred!"


:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
????? AHO ?????

Det enda jag opponerar mig mot är lögner (=felaktiga uppgifter) och falska påståenden.
Allt jag har kommit med är fakta... nåväl, bättre utsikt ligger ju i betraktarens öga att avgöra men priserna, köerna, trängseln och galler/fönster är ju bara fakta...

Det känns bara så konstigt att någon väljer att kalla The Rock för skräp när ESB... (ja, vad jag nu ska kalla det utan att få mothugg)....:confused:

Åk upp i båda, avgör själv vad du tycker är bäst - borde det stå i reseguiden sen.

Tycker vi avslutar här.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Allt jag har kommit med är fakta...

Nej, du har precis som de flesta av oss andra kommit med påståenden och åsikter. Jag har tex aldrig stått i kö mer än bakom andra i mitt sällskap när jag åkt upp i ESB. Du hävdar att det är längre kö på ESB än The Rock vilket jag har svårt att tro på och det är knappast fakta i allmänhet. Möjligen var det så när du var där men det gör det inte sant i allmänhet. Vinner du varje vecka på lotto bara för att du vann förra veckan..?

Det är väldigt lätt att ta sin egen upplevelse och generalisera utifrån dessa - det gör vi nog alla då och då.
 
Gisses..när ni släppt sargen och slutat agera som småungar så kan ni väl kamma er och återgå till vuxen världen.
Min pappa är starkare än din pappa...
Och för att återgå till verkligenheten så var detta en total meningslös tråd..detta kan ni sköta via PM och sluta slösa min och andras tid...

Jag har nu förlorat 4 min av mitt liv som aldrig kommer tillbaka..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen