Ni som provar Boeing 787 eller A380 i business/first, märker ni mindre jetlag?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av JonW, 11 Oktober 2013.

1. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag förstått så har 787 högre kabintryck o luftfuktighet än tidigare modeller, medan de flesta 380-bolag satsat på detta endast i premiumkabinerna.
    Men, tycker ni att detta märks i praktiken i form av bättre välbefinnande o mindre jetlag?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det bolag som påstår att de har olika tryck i olika kabiner på A380?

3. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kabintrycket i de båda modellerna är motsvarande 5000 fot (1500 m). I ett "vanligt flygplan med tryckkabin ligger det på 6500 -7000 fot (ca 2000 m). Trycket är dock lika i alla kabiner. Är det något som skiljer mellan de olika kabinerna är det luftfuktigheten som man kan styra till olika sektioner.

1 person likes this.
  4. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    380 är tystare, vilket är skönt. Högre atmosfärstryck/luftfuktighet gör att näsan inte torkar ut. Så på det viset mår man lite bättre. Men antalet tidszoner och champagnehalten i blodet fäller det största utslaget.

5 personer gillar detta.
  6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska flyga Economy på B787 i January. Så det återstår att se om man mår lika illa efter den flygningen, som man normalt för efter 10 timmar i en trång stol. Återkommer med rapport!

1 person likes this.
  7. Såvitt jag vet är det väl bara 787 som har högre kabintryck tack vare flygplanskropp i kolfiber?

8. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer förstås, bara luftfuktigheten som skiljer.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det var mitt intryck också, vilket har bekräftats senare i tråden. Men det jag reagerade mest på var antydan att det skulle kunna vara olika tryck i olika kabiner i samma flygplan. DET vore en bedrift...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!