Senaste nytt

Ni som flyger Malmö Aviation - är ni med i bonusprogrammet?

henrik l

Medlem
Jag är numera väldigt passiv medlem. Flög mycket med dem när jag jobbade i Umeå. Kom aldrig upp i några högre poängsummor. Men det räckte i alla fall till att bo på Scandic Elmia via två tillfällen. Detta var mycket uppskattat av barnen, eftersom man kan gå från hotellet i badkläder över till Rosenlundsbadet.
 

forastero

Medlem
Jag är medlem men det tickar sällan in några poäng. Ofta när jag har bokat biljett via deras hemsida har det ändå varit Sverigeflyg som flugit = inga bonuspoäng. Tror jag har 1800 poäng eller nåt sånt. Jag ser till att få poäng när/där det går men jag anstränger mig inte direkt för att få ihop poäng hos dem.
 

vicce

Medlem
Jag är med i Malmö Aviations bonusprogram, men flyger mest med SAS då jag anser att jag har mer nytta av deras poäng.

Tycker själv att programmet i sig är helt okej, de har en del samarbetspartners där du får en del poäng.
Deras lounger är helt okej för att vara inrikeslounger om man kommer lite tidigare till flygplatsen. Framförallt loungen på Bromma tycker jag är okej för att vara inrikeslounge, där det finns lite mer snacks än på Landvetter. Yellow room på Sturup har jag inte varit på.

Deras enda samarbetspartner är Brussels Airlines och de har Miles & More, det är kanske inte optimal då både SAS och Brussels Airlines är medlem av Star Alliance

Jag har ett svagt minne om man kunde kreditera/använda KLM flygningar när Malmö Aviation var Braathens Malmö Aviation.
I så fall skulle det vara intressant att bli del av Flying Blue idag.

Jodå är med, men flyger inte ofta TF, men det beror inte på att bonusprogrammet är dåligt utan för att Bromma inte ligger bättre till. Känner en del som ligger med årskort och i princip kör GOT-BMA det intressant är att två av dessa inte hade en aning om att de kunde använda poängen på Brussels, om de är omedvetna eller om TF är dålig på att kommunicera detta vet jag inte....

Nu är jag inte alls så påläst om Malmö Aviations historia, men man har kunnat använda poängen på Brussels ända sedan de hette "Braathens Malmö Aviation". När de bytte namn från "Braathens Malmö Aviation" till Malmö Aviation så kunde man flytta över alla sina Malmö Aviation poäng till SAS Eurobonus.
 
Tidigare när jag flög mycket inrikes i Sverige valde jag Malmö Aviation ett antal gånger men tyckte att jag har ingen nytta av deras bonusprogrammet samt jag avskyr att de har ingen seating onboard som är det största anledningen att vill undvika att flyga med Malvia om det är möjligt.
 

Critical

Ny medlem
Tidigare när jag flög mycket inrikes i Sverige valde jag Malmö Aviation ett antal gånger men tyckte att jag har ingen nytta av deras bonusprogrammet samt jag avskyr att de har ingen seating onboard som är det största anledningen att vill undvika att flyga med Malvia om det är möjligt.

Bonuspoängen har jag inte ens kollat. Så ointressant är det programmet. Men jag väljer dem så ofta jag kan, dels för Bromma är så snabbt på alla sätt men även just därför att de inte har någon seating. Jag får ALLTID gångplats oavsett hur sent jag bokar, bara att vara snabb när man går ombord :)
 

vicce

Medlem
Jag har faktiskt inget problem med free seating på en 45 minuters flygning. Däremot på en längre flygning vill jag gärna kunna ha möjligheten att välja vart jag ska sitta.
 
Toppen