Senaste nytt

Ni som flyger jorden runt i First Class. Hur kan ni med att betala?

minatoku

Medlem
Jag ser nu att orginalförfattaren bara avsåg first class medan jag tänkte på allting över economy. Nej, skulle inte heller tro att man får flyga F på företagets bekostnad såvida man inte är koncernchef eller liknande.
 

Perra

Medlem
hos oss flyger koncernledningen i F medans vi andra får flyga C om resan är längre än 3 h. Då jag flyger mest inom Europa blir det dessvärre inte så mycket av de :(
 

agehall

Medlem
Nja, det var kanske inte mina specialområden. Jag är mer inriktad på IT-lösningar, framförallt där man kan behöva sätta sig hos kunden och knacka lite kod för att få saker att fungera. Å andra sidan har jag redan ett jobb där jag får göra det, dock får jag inte flyga F.. :(
 

perhall

Medlem
På mitt jobb får man flyga C hur mycket man vill, men om man alltid bokar dyra C får man dåligt rykte. Diffust, ja, men rimligt - jag tycker det. Ibland kör jag en billig Go till CPH för att ligga bra till för C på long-haul...
Per
 

Siljevm

Medlem
Kudos till ts som frågar om det jag också undrade på! ;)

Så om jag vill ta med familjen till Seychellerna till jul, på first class, så är det bara spara poäng som attans! Och vara tidlig ute med att beställa biljetter.... (två vuxna och ett barn, ev en tonåring också)
 
Kudos till ts som frågar om det jag också undrade på! ;)

Så om jag vill ta med familjen till Seychellerna till jul, på first class, så är det bara spara poäng som attans! Och vara tidlig ute med att beställa biljetter.... (två vuxna och ett barn, ev en tonåring också)

Vad jag vet är det endast Emirates som flyger till Seychellerna och erbjuder First class, så du får rota runt i vilka poäng/system du kan nyttja för att få tag i en sådan biljett då.
48370 SEK får du punga ut för en PAX Firstclass ARN-DXB-SEY Tor :)

Flights to Seychelles | Emirates
 
Last edited:

mtlmr

Medlem
.. Och fyra platser i first = 800000 Emirates miles.

Regel nummer två är alltså. Man måste vara lite flexibel med hur många man är, vart man åker, med vilket flygbolag man åker och när man åker..
 
Toppen