Ni som flyger (helst vill kunna) flyga från Karlstad

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Valley, 3 December 2012.

1. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vore intressant att höra andras uppfattningar om denna "the international business man's" flygplats.

Varför slutar alla mina försök med att jag alltid måste vara borta 1-2 nätter extra om jag vill flyga till el. från KSD ?
    I o f s kan man inte tillgodose alla. Men det verkar snart inte spela någon roll vilket håll jag skall åt.

Tänkte precis göra nytt försök med att komma t&r HKI på en dag utan att hamna i 10'-klassen för en biljett. Men ack vad det sket sig.
    Verkar bli som vanligt. Tuffa bil till ARN eller kanske, kanske OSL

2. Gweilo

Gweilo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög Nextjets SF 340 CPH - Karlstad med mellanlandning i Norrköping häromdagen. En rätt skakig och bullrig upplevelse, mina Bose noice cancellation lurar fick visa vad dom gick för...-:)
    Bortsett från det var det en fin flygplats tycker jag, dock svårt att göra en tur över dagen med full arbetsdag

3. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ännu ett misslyckat försök att boka ut sig från KSD till HKI med hemresa TKU till KSD.
    Men någon gång, tänkte jag i min iver, någon gång måste det väl lyckas.

Bara att inse att det som vanligt är totalt meningslöst om jag inte vill lägga till 2 nätter extra. Går ju inga flighter hem på lördagar
    Kanske lika bra att samla på sig lite mer poäng genom en OSL/LVR - CPH - ARN - HKI variant och något liknande på tillbakavägen :)

4. NotRyan

NotRyan Medlem

LVR ?
    HKI ?

Jag antar att du skall från Oslo till Helsingfors, men de där IATA-koderna känner jag inte igen :)

Mvh
    /NotRyan

5. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så klart du inte gör. Sitter i tankarna med andra koder (förkortningar) jag använder ofta gällande andra saker än flygplatser och är så van vid det att det går av bara farten:)
    GOT och HEL skall det såklart vara

6. marviil

marviil Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Priserna blir ofta höga. SAS och Nextjet har inget lysande prissamarbete. SEK 7141 för nedan.

SK9551 M 16SEP 1 KSDCPH 0520 0710
    SK1708 M 16SEP 1 CPHHEL 0805 1040
    SK2725 Y 16SEP 1 TKUARN 1610 1555
    SK9572 Y 16SEP 1 ARNKSD 1800 1850

Ska man ha billigt får du ha Karlstadsbiljetterna separata och de till/från Finland separata.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!