Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Lollet

Medlem
Hej,

Har tänkt boka en enkelresa i business till Las Vegas 13/2. När jag söker på miles and more hittar jag inget vettigt när jag söker på ARN-LAS. Men jag hittar Arlanda-München-Los Angeles, men inget för sista sträckan Los Angeles - Vegas. När jag använder Uniteds awardsökmotor så ser jag dock tillgänglighet i saver ekonomi på den sträckan, men det får jag inte till på miles and more.

Man vill ju helst få allt på samma bokning.
Kan det hjälpa att ringa? Eller får jag helt enkelt betala separat för sista sträckan?

Edit: Är det så att man inte kan boka United?
 

palmen

Moderator
Hej,

Har tänkt boka en enkelresa i business till Las Vegas 13/2. När jag söker på miles and more hittar jag inget vettigt när jag söker på ARN-LAS. Men jag hittar Arlanda-München-Los Angeles, men inget för sista sträckan Los Angeles - Vegas. När jag använder Uniteds awardsökmotor så ser jag dock tillgänglighet i saver ekonomi på den sträckan, men det får jag inte till på miles and more.

Man vill ju helst få allt på samma bokning.
Kan det hjälpa att ringa? Eller får jag helt enkelt betala separat för sista sträckan?

Edit: Är det så att man inte kan boka United?
Ring in och se vad de säger, inte alltid man lyckas boka allt online. Du har åtminstone inget att förlora på att ringa och fråga.
 

agehall

Medlem
Om du letar United med united.com så ser du antagligen fler flighter än vad andra *A-bolag kan boka som awards.

Testa att leta med ANA eller AeroPlan så får du nog en mer korrekt bild av vad du kan boka hos United.
 

Senator

Moderator
Om du letar United med united.com så ser du antagligen fler flighter än vad andra *A-bolag kan boka som awards.

Testa att leta med ANA eller AeroPlan så får du nog en mer korrekt bild av vad du kan boka hos United.

Det var nog inte frågan i detta fall. När jag har kollat Miles & More online verkar det vara en begränsning på 1 connection. Det vill säga att rutten ARN-MUC-LAX-LAS inte kommer upp som alternativ, hellre inte som mixed class.

Så, Miles & More online verkar ha två begränsningar i dagsläget:
Två segment
Inga mixade kabinklasser med undantag av Business/First på long-haul
 
Hej,

Har tänkt boka en enkelresa i business till Las Vegas 13/2. När jag söker på miles and more hittar jag inget vettigt när jag söker på ARN-LAS. Men jag hittar Arlanda-München-Los Angeles, men inget för sista sträckan Los Angeles - Vegas. När jag använder Uniteds awardsökmotor så ser jag dock tillgänglighet i saver ekonomi på den sträckan, men det får jag inte till på miles and more.

Man vill ju helst få allt på samma bokning.
Kan det hjälpa att ringa? Eller får jag helt enkelt betala separat för sista sträckan?

Edit: Är det så att man inte kan boka United?
Tror inte United går att boka online, du får ringa in.

You can book flight award tickets online at any time of the day on the entire route network of Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air New Zealand, All Nippon Airways, Austrian Airlines, Avianca, Brussels Airlines, Condor (Economy Class only), Croatia Airlines, EgyptAir, Ethiopian Airlines, Eurowings, EVA Air, LOT Polish Airlines (not for Premium Economy Class), Lufthansa, Luxair, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Thai Airways and Turkish Airlines
 

Lollet

Medlem
Det var nog inte frågan i detta fall. När jag har kollat Miles & More online verkar det vara en begränsning på 1 connection. Det vill säga att rutten ARN-MUC-LAX-LAS inte kommer upp som alternativ, hellre inte som mixed class.

Så, Miles & More online verkar ha två begränsningar i dagsläget:
Två segment
Inga mixade kabinklasser med undantag av Business/First på long-haul

Tror inte United går att boka online, du får ringa in.

Stämmer bra. Det gick att ringa och boka ARN-FRA-SFO-LAS. Business hela vägen till SFO med Lufthansa, sedan United ekonomi till LAS.

Dom kunde däremot inte (när jag ringde en andra gång) boka ARN-CPH-SFO med SAS business och sedan SFO-LAS med united ekonomi.
Jag tror agenten sa att det inte funkade att mixa klasser med SAS och United. Så det var bara att acceptera.

Alternativt kan jag boka SAS till SFO och betala för en biljett SFO-LAS, men då har jag problemet med separata bokningar. Kanske inte värt att spara ca 1000kr/pers för att göra så..
 
Stämmer bra. Det gick att ringa och boka ARN-FRA-SFO-LAS. Business hela vägen till SFO med Lufthansa, sedan United ekonomi till LAS.

Dom kunde däremot inte (när jag ringde en andra gång) boka ARN-CPH-SFO med SAS business och sedan SFO-LAS med united ekonomi.
Jag tror agenten sa att det inte funkade att mixa klasser med SAS och United. Så det var bara att acceptera.

Alternativt kan jag boka SAS till SFO och betala för en biljett SFO-LAS, men då har jag problemet med separata bokningar. Kanske inte värt att spara ca 1000kr/pers för att göra så..
Inrikesbiljetter i USA är vanligtvis inte extremt dyra att köpa nära avgång, så det går att chansa där. Värre åt andra hållet om du missar hemresan över Atlanten.
 

Dr. Miles

Expert
Stämmer bra. Det gick att ringa och boka ARN-FRA-SFO-LAS. Business hela vägen till SFO med Lufthansa, sedan United ekonomi till LAS.

Dom kunde däremot inte (när jag ringde en andra gång) boka ARN-CPH-SFO med SAS business och sedan SFO-LAS med united ekonomi.
Jag tror agenten sa att det inte funkade att mixa klasser med SAS och United. Så det var bara att acceptera.

Alternativt kan jag boka SAS till SFO och betala för en biljett SFO-LAS, men då har jag problemet med separata bokningar. Kanske inte värt att spara ca 1000kr/pers för att göra så..
Var det exakt samma flight på San Francisco->Las Vegas både på Stockholm-Frankfurt-San Francisco-Las Vegas och på Stockholm-Köpenhamn-San Francisco-Las Vegas?

Man kan inte helt lita på awardtillgänglighet som visas på United.com, speciellt när det gäller Uniteds egna flighter.
Det kan vara så att de visar mer tillgängliga platser åt sina medlemmar (United Mileage Plus) än åt andra partner flygbolags medlemmar.
 
Toppen