Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Glajsarn, 15 Januari 2013.

  1. Glajsarn

    Glajsarn Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är EBS medlem sedan -97 och lite missnöjd med bristen på flygstolar till typ USA eller Bangkok. Har rensat kontot på poäng och överväger att byta till M&M då jag upplever mig sitta oftare i en luftwaffe kärra än en SAS kärra.

    Kommer aldrig att nå upp till EBG då jag sitter i en hertzbil 3 månader om året när jag inte flyger.
     
  2. ClaesJ

    ClaesJ Medlem

    M&M har svindyra bränsletillägg på bonusbiljetter vilket gör poängen helt värdelösa för ekonomi och sämre värde för pengarna än EuroBonus för business och first. Några tips: du kan boka bonusbiljetter med andra star alliance bolag med dina EuroBonus-poäng, kolla tex Thai till BKK. Om du vill ha star gold, överväg Aegean eller Turkish Airlines bonusprogram där guldstatus fås nästan lika lätt som EBS.
     
  3. Ja, bonusresor med andra Star Alliance flygbolag än SAS och Blue1 kostar lika mycket bränsletillägg som SAS EuroBonus.
     
    1 person likes this.
  4. Nu är iofs att bränna bonuspoäng i ekonomiklass straffbart här inne :p Jag var dum nog att bränna av jädrans massa M&M miles i ekonomi runt jultider på min flickvän och dotter... Jag betalade nästan €1100 i avgifter och skatter på följande resa:
    ARN-MUC-FRA-ADD (Lufthansa/ET)
    ADD-SEY-ADD (ET)
    ADD-FRA-ARN (Lufthansa)
    och detta i ekonomi. I mitt fall fanns det bara plats i ekonomi, och vi bokade sent. Alternativet var 15,000kr per person i ekonomi till Mahe.

    Tyvärr är det inget bättre på Air France/KLM eller BAEC med ett undantag. Det man kan ge BAEC lite beröm för är att man inte tar ut bränsleavgift om inte partnern själv gör det som t.ex. Cathay.

    Det som jag inte gillar hos M&M är att man tar ut bränsleavgift på bolag som inte själv gör det..
     
  5. T ex på US Airways (US) flygning?
     
  6. yepp...
     
  7. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Långlinjer i C är fortfarande prisvärda. Drygt 3.000 sek i tillägg till Rio t.o.r i C med Lufthansa är helt Ok för min del.
    Som jag nämt förut så kan man inom Europa betala tilläggen med Miles. Tror det är 15.000 miles för t.o.r bonusbiljett. Att ta en s.k. Fly Smart i C för 25.000 miles + 15.000 miles för tilläggen så kommer man i stort sett till hela Europa för 40.000 miles i C-class för 0 kronor.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×