Senaste nytt

Nextjet startar linjen Karlstad - Stockholm Arlanda

Jacob

Medlem
Men kommer till exempel SAS att erbjuda genomgående biljetter med hjälp av NextJet-flygen?
Med största sannolikhet är svaret ja då man har codeshare och interline samarbete på de flesta andra linjerna.

En fördel med att Nextjet tar över är att man kan tjäna Eurobonus poäng samt får tillgång till lounge i Köpenhamn med en business biljett eller Eurobonus Guldkort. Förutsatt att linjen kommer igång förstås...

http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/3121-sas-nextjet-utoekar-samarbete.html
 

erc

Medlem
Med största sannolikhet är svaret ja då man har codeshare och interline samarbete på de flesta andra linjerna.

En fördel med att Nextjet tar över är att man kan tjäna Eurobonus poäng samt får tillgång till lounge i Köpenhamn med en business biljett eller Eurobonus Guldkort. Förutsatt att linjen kommer igång förstås...

http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/3121-sas-nextjet-utoekar-samarbete.html

Förändringar är inte alltid av ondo. Oftast tvärt om.

Den allmänna uppfattningen bland de affärsresenärer jag pratat med är i stil med Fylkings "Äntligen!". Skyways har inte imponerat under åren. Alla satt som förstelnade efter konkursbeskedet. När det efter några timmar var aktuellt med ny aktör känns det mesta vårfräscht.
 

erc

Medlem
Med tanke på industriscenen i Karlstad gissar jag faktiskt att en linje KSD-HEL vore mer värdefull än KSD-CPH.
 

tourist

Medlem
Med tanke på industriscenen i Karlstad gissar jag faktiskt att en linje KSD-HEL vore mer värdefull än KSD-CPH.

Min erfarenhet är att beläggningen har varierat mycket, och att en klok aktör bör göra en tidtabell med omsorg. Jag har varit en av 10 passagerare KSD-CPH mitt på dagen, men också på smockfulla CPH-KSD sena torsdagsflyget...

EuroBonuspoäng och interlining med SAS låter ju gôtt.
 

Jacob

Medlem
Nu är tidtabellen klar för linjen Karlstad-Stockholm

Karlstad-Arlanda

Måndag-Fredag

2N251 06:20 - 07:10
2N253 09:00 - 09:50
2N257 16:40 - 17:30

Söndag

2N257 16:40 - 17:30

Arlanda-Karlstad

Måndag-Fredag

2N252 07:40 - 08:30
2N256 15:20 - 16:10
2N258 18:00 - 18:50

Söndag

2N258 18:00 - 18:50

Ingen trafik 6 juni, 22 juni samt 2 juli-05 augusti.
 

Jacob

Medlem
EuroBonuspoäng och interlining med SAS låter ju gôtt.
Interline med SAS och lounge är redan avtalat så detta borde gälla även för nya linjer. Däremot hittar jag ingen info om Eurobonusintjäning. Det var på gång enligt SAS pressavdelning men hittar ingen info på SAS hemsida.
 
Toppen