Senaste nytt

Nextjet lägger ner Arlanda-Växjö och Arlanda-Halmstad

Jacob

Medlem
Nextjet har beslutat att inte återuppta dessa linjer efter sommaren och därmed saknar båda städerna nu en direktlinje till Stockholm Arlanda.

Både Halmstad och Växjö har dock fortsatt flyglinjer till Stockholm Bromma genom Sverigeflyg (Kullaflyg och FlySmåland) men förlorar transfermöjligheterna på Arlanda, om man inte vill åka flygbuss 40 minuter mellan flygplatserna förstås.

Intressant att se hur inrikestrafiken i Sverige förändras.
 

OnlyAFool

Medlem
Tråkigt :( När jag flög Halmstad linjen tyckte jag att den var trevlig. Har Halmstad och Växjö några linjer till någon större hub? Ex Köpenhamn eller Berlin?
 

sweflyer

Medlem
När jag flög Nextjet från VXO i April var det i alla fall fullt till Arlanda, så borde finnas underlag för åtminstone en daglig avgång. Många var transferpassagerare.
 

Palazzi

Medlem
Var det inte just Växjö som arbetade hårt för att få tillbaka SAS (?) Om nu Nextjet lämnar, som har ett nära samarbete med SAS, kan det kanske vara så att den planen är nära att förverkligas..
 

Fixter

Medlem
Verkar lite skumt att dom lägger ner Halmstad - ARN

Måste vara för att vi i Försvarsmakten numera trafikerar sträckan själv medelst TP84 (C-130 Hercules) när vi ska hem på helgerna,där det innan har varit Nextjet
 

sweflyer

Medlem
Var det inte just Växjö som arbetade hårt för att få tillbaka SAS (?) Om nu Nextjet lämnar, som har ett nära samarbete med SAS, kan det kanske vara så att den planen är nära att förverkligas..
Att döma av lokalpress är näringslivet där väldigt flygfokuserade, så kan mycket väl vara så att de gjort lyckad lobbying för att få SAS.
 

Palazzi

Medlem
Att döma av lokalpress är näringslivet där väldigt flygfokuserade, så kan mycket väl vara så att de gjort lyckad lobbying för att få SAS.

De ATR som brittiska Flybe ska flyga åt SAS (från Arlanda) är väl förmodligen aktuella. Fyra plan totalt, och två kommer i trafik Oktober 2015. Det är påpassligt nog strax efter det att Nextjet skulle ha återupptagit sin hösttrafik.
Flygplatsens VD uttalade sig nyligen om att SAS borde ersätta just Nextjet på linjen, och man fick en känsla av att han visste mer än så...
 
Toppen