NextJet Bae ATP

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Martin Björnström, 18 Juli 2012.

1. Ska precis gå ombord på NextJet (som ironiskt nog flyger turboprop trots namnet).
    kände inte igen flygplanstypen och noterar att bolaget är ensamt i världen att flyga gamla Bae ATP i hela världen i passagerartrafik. Dom levererades för cirka 20 år sedan och flyger bara 268 knop vilket gör att sträckan HAD-ARN tar 1:15.

Några fler som testat?

2. Vi är 13 personer på dagens flight.
    2 har bokat via NextJet och 11 via Kullaflyg berättar damen i incheckningen.

3. Ingen får sitta på dom första sju raderna pga vikt/balans.
    Jag sitter på nödutgång rad 8 med 36" pitch.

4. Ha en trevlig flight!

5. Det slutade bra, landade 8 min före tidtabell.
    Långt att gå mellan terminal 3 och 5.

1 person likes this.
  6. 7 rader!?:eek: Så minst 14 platser tomma i ett plan med 68 platser... Låter ju inte sådär superekonomiskt, men antar att kostnader för nya inköp/leasing är för höga..

7. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lät som en spännande flygresa..hur var ljudvolymen i kabin ?

8. HenrikAI

HenrikAI Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Njae, jag kanske missförstår dig, men det var nog bara på denna flygning de sju första raderna var blockerade (pga få passagerare). Hade 40-50 personer åkt med så hade seatingen kanske varit annorlunda. :)

Hur står sig BAe ATP mot Skyways Fokker 50 (som inte var någon favorit..)?

Last edited: 18 Juli 2012
    1 person likes this.
  9. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har åkt BAe ATP till Arvidsjaur från Arlanda och vice versa många gånger.

Mitt tips: Sitt inte precis vid motorerna.. :)

10. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det gläder mej att Björnström får prova det usla vi har i flygväg som bor på landet. Vi har nu varit utan regulgärflyg i flera månader från NRK men skall tydligen få SF340 med Nextjet i nästa månad. Jag lovar att SF340 inte är ett komfortabelt flyg, bullrigt och skakigt. För egen del får det även i fortsättningen bli ARN, trots att det numera tar en timme extra att passera Essingeleden. Jag lär nog inte uppleva någon förbifart för Stockholm med tanke på politiska beslut.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!