Senaste nytt

New York - Var äter ni hamburgare?

Nu kommer grumpy stewi och allt går åt skogen, som vanligt. NYC är numera health freak city, alla som kan läsa tar hand om sin kropp och undviker skräpmat. Om ni kan då glöm det, burgare kan man äta hemma.
1. Tips #1: NYC ≠ burgers! Steak! Philly cheese steak, $1 pizza, reuben sammich, short ribs sandwhich.
2. Om ni insisterar, då: bareburger, The burger heaven!(ze bæst!), Johnny Rockets(med shake), LeParker, NY burger co.
3. Anledningen man skall inte ha burgare är enkel: det mesta köttet som man får serverad här kommer från osäkra källor och i bästa fall kan vara fullproppat av antibiotika. Listan av ställen ovan påstår att deras kött är "grass fed och organic".
4. Mitt favorit efter mina egna burgare, kan man hitta på The Irish Exit. Man får det som det skall vara, med avokado, öl och andra tillbehör för $10. Vill man ha lite klassigare då blir det Connoly's. I alla fall dessa är ställen dit njujorkare går till.
 

Westerberg

Medlem
Var där själv igår, vilket kanonställe! Jobbigt för magen att det ligger runt hörnet.

Tog en helt vanlig burgare Supreme och frugan tog en Älgburgare vilket smakade långt över förväntan.

Världen är bra liten, jag och min polare var också där igår runt 17. Jag tog en supreme och han en El Matadore. Båda gick därifrån nöjda!

Shake Shack blev det till lunch idag ute vid Woodbury Outlet och det leverade som de brukar göra!
 

hagmar

Medlem
JG Melon är en favorit, det ligger på UES, 3rd Ave/74 street
Minetta Tavern på härliga McDougal Street
Och hamburgaren på Great Jones Cafe (Bowery/Great Jones Street) är väldigt god
 

Henrik_B

Medlem
Ojojoj, många joggingrundor kommer att behövas efter dagens besök på Black Iron Burger i Midtown. Beställde deras "The Masterpiece". En dubbel 4oz Patty, All Natural Beef, Swiss Cheese, Stout Caramelized Grilled Onions, Applewood Smoked Bacon. Toppad med ett stekt ägg och briochebröd..

Har ätit många bra burgare i mina dagar och är mycket kräsen - men den här var helt HELT magisk!

Ramade in det hela med en Patty Melt med Swiss Cheese, tunna pommes och cola.

The Masterpiece!
 
  • Gilla
Reactions: JSQ

Abbs

Medlem
Åt en hel del burgare i NYC och provade Bare Burger som rekommenderades här. Åt en Supreme och en County Fair (josåattså..) och de håller ej måttet. Finns mycket bättre burgare att finna.
 
Toppen