Senaste nytt

New York - Var äter ni hamburgare?

jerixon

Medlem
nej Five Guys gillar jag inte alls! Går i min mening ej att jämföra med Island Burger & Shakes eller Spotted Pig!
 
Efter rekommendationer av bland annat @Senator blev det ett besök på Spotted pig i helgen. Som väntat en timmes kö vilket gjorde att vi fick tillfälle att avnjuta några drinkar på närliggande Orient Express. Väl vid vårt bord blev vi inte besvikna. Väldigt gott.

Jag vill också slå ett slag för Black Iron Burger. Finns tre ställen har jag för mig, ett på 7th Ave. Riktigt bra hamburgare och trevliga öl.
 

palmen

Moderator
Får väl återkoppla lite hru det blev i New York. Shake Shack skulle ju besökas var tanken och vi hade ju ett i bottenvåningen på hotellet vid Times Square. Det var dock kosntant kö ut på gatan och 0 sittplatser hela dagen från öppning till stängning, vi skippade det helt enkelt. De andra Shake Shack gick vi aldrig förbi eller missade.

Vi käkade burgare på en del barer istället, eller rättare sagt sliders för det mesta att dela på 3 (öl gör att man inte blir hungrig).
En burgare som kan vara värd att titta upp är på New York Beer Company som ligger på 44e mellan 8e och 9e avenyn. Utöver god öl så hade ed en burgare som enligt de själva rankats som top 5 i NY, polaren beställde en medium rare och ansåg att det var en av de bästa han ätit någonsin. Jag testade också och vist var den god men jag vill ha lite mer sallad och tomat på istället för friterade grejer (vad det nu var). Men den var ju helt klart god.
 

matte_ante

Medlem
Ni som ätit på Shake Shack, har ni stått och köat i en timme för att komma in? Var alltid en grymt lång kö när man gick förbi.

Five guys var riktigt bra för 5-6 år sen, men något har gått förlorat när de har växt så otroligt snabbt. Inte alls lika gott längre.
 

flybob

Medlem
Ni som ätit på Shake Shack, har ni stått och köat i en timme för att komma in? Var alltid en grymt lång kö när man gick förbi.

Five guys var riktigt bra för 5-6 år sen, men något har gått förlorat när de har växt så otroligt snabbt. Inte alls lika gott längre.

Ingen kö att tala om när jag provat i Brooklyn (Under Brooklyn Bridge) samt Battery Park. Håller 5 guys högre. Double cheese, all the way, extra jalapeños. :)
 

srg

Medlem
Ni som ätit på Shake Shack, har ni stått och köat i en timme för att komma in? Var alltid en grymt lång kö när man gick förbi.

Five guys var riktigt bra för 5-6 år sen, men något har gått förlorat när de har växt så otroligt snabbt. Inte alls lika gott längre.
Live från Madison square park, 2 pers i kö, fantastiskt god dbl shackburger!
 

Trumis

Medlem
Ni som ätit på Shake Shack, har ni stått och köat i en timme för att komma in? Var alltid en grymt lång kö när man gick förbi.

Five guys var riktigt bra för 5-6 år sen, men något har gått förlorat när de har växt så otroligt snabbt. Inte alls lika gott längre.

20 min, gick dit vid en stund innan lunch en måndag
 
Toppen