Senaste nytt

New York - Var äter ni hamburgare?

Anfield

Medlem
Iphone6+ 307.JPG
Iphone6+ 305.JPG
 

jerixon

Medlem
The Luger burger är bra också, dock skulle jag inte välja det om jag var på Peter Luger.
Fick smaka av en bekant dock, och den höll bra klass som restaurangen i övrigt :)
 

Bergling

Medlem
Jaha, det var ju riktigt bra att gå in här strax innan lunch;)

Men många bra tips som kommer väl till pass då jag med familj åker till NY om 14 dagar.
 

igelkotten

Medlem
Shake shack har bra burgare, men värdelösa pommes. Har bara ätit på restaurangen i Madison Square Park, dock massa gånger just där. Mycket mysig uteservering under de varmare månaderna.

Jag vill också tipsa om Veselka. Det är en gammal gammal restaurang som i huvudsak serverar ungersk(eller var det ukrainsk?) mat, men som är särskilt kända för sin hamburgare. Enkel, god och bra.
 

Elberto

Medlem
Five guys, Five guys och Five guys. Om man prata fast food. Som @simon_says91 säga, deras fries är yummy. Min favorit är deras cajun style fries.
Under mars resan hade vi Five guys till både frukost och lunch ;)
 
Jag blir grymt sugen på Burgare när jag läser denna tråden. Får bli att äta billigt så man har råd med dyr brunch ;).

Ingen som testat DB Bistro och hans originalhamburgare med short ribs, tryffel och gåslever? Jag har ätit den några gånger i Singapore och den är helt underbar (tycker jag, min frus kommentar var "den är i alla fall inte äcklig"). Frågan är om den är värd att testa i NYC också.
 
Toppen