Senaste nytt

New York - Var äter ni hamburgare?

Steve

Medlem
Har testat en del ställen och du får några att välja mellan.
1. Burger Joint, ett snabbmatsställe placerad mitt i ett bättre hotell. Bra burgare till vettiga priser och en upplevelse i sig. 119 West/56th Str.
2. Minetta Tavern, enormt bra burgare. De har en Black Label Burger som är mycket omskriven men jag tycker själv att deras vanliga burgare är bland de bästa jag ätit. Restaurangen i sig är mycket bra och kan verkligen rekommenderas.
3. På Instagram har MAX VD Richard Bergfors ett konto värt att följa, burgerspotting, som testar burgare dagligen och lägger ut. Hans resemönster bör för övrigt passa in här på forumet. Han var nyss i N.Y. och hade bra tips.
 

Vaniljvodka

Medlem
3. På Instagram har MAX VD Richard Bergfors ett konto värt att följa, burgerspotting, som testar burgare dagligen och lägger ut. Hans resemönster bör för övrigt passa in här på forumet. Han var nyss i N.Y. och hade bra tips.

Trist bara att han inte tar intryck från sina resor utan fortsätter att koka sina burgare. Måste vara snabbmatsvärldens sämsta.
 

Hylve

Medlem
+1 på island burgers and shakes. Äter där varje gång jag är i NYC. Senast(maj-15) hade dom en lunchdeal (12-17) med cheeseburgare, pommes och starköl/läsk för $10 - svårslaget, speciellt i theater district!
Andra bra alternativ är shake shack och umami burger.
 

Jonas C

Medlem
Tycker att Five Guys är överskattat. Torr och överstekt hamburgare (finns ingen möjlighet att beställa medium rare), för tjockt bröd och ett märkligt koncept där man måste ange vad man vill ha på sin burgare, dvs. varenda ingrediens. Skulle nog hellre föreslå Lucky's Famous Burgers, som ligger på samma gata som Katz's Deli.

3. På Instagram har MAX VD Richard Bergfors ett konto värt att följa, burgerspotting, som testar burgare dagligen och lägger ut. Hans resemönster bör för övrigt passa in här på forumet. Han var nyss i N.Y. och hade bra tips.
Följde hans konto under ett tag, men tröttnade till slut då han gav ganska mycket ogrundad kritik på restauranger vars burgare är betydligt bättre än skräpet han serverar på sina egna restauranger. En VD för en större hamburgerkedja kanske inte är den bästa källan för recensioner ;)
 
Toppen