Senaste nytt

New York, tips och tricks för två tjejer på en lång weekend....

Kenny

Medlem
När det gäller stränder skulle jag undvika Brighton Beach och Coney Island och istället satsa på Jones beach, cirka en timme från Manhattan. Den absoluta favoriten är Fire Island men det är ett större projekt att ta sig dit.
 

agehall

Medlem
1. Hur tar man sig enklast från EWR till Times square?
Uber är överlägset smidigast. Framförallt eftersom det kan vara överjävulskt varmt den tiden på året.

2. De har tänkt shoppa, promenera på high line och kanske ta en tur upp i något högt hus, samt en båttur. men vad mer ska de satsa på?
Här finns två alternativ - du har antingen skrivit fel och menade att de skulle vara där i 4 veckor eller så har de varit i NYC ganska mycket. Om det verkligen är 4 dagar så hinner man knappt det där om man inte tycker om att stressa rejält på semestern.

3. Om man ledsnar på stan, visst är det inte så långt till något som kan kallas Beach? några tips?

Ring och kolla om man kan komma med ett tidigare flyg hem, för om man tröttnar på NYC på mindre än 4 dagar så har man åkt till fel ställe. Att bege sig utanför Manhattan om man inte varit i stan flera gånger känns som stort tidsslöseri.
 

flapps

Medlem
Min fru tycker det är helt lysande att gå å shoppa på woodbury outlet. Sen om jag håller med är ju inte så viktigt. Du skall som sagt inte med, så skicka dom på en 8 timmars dag där så blir dom garanterat nöjda och glada. En glad fru är ju en lycklig man...
 

FF#1

Medlem
Uber är överlägset smidigast. Framförallt eftersom det kan vara överjävulskt varmt den tiden på året.


Här finns två alternativ - du har antingen skrivit fel och menade att de skulle vara där i 4 veckor eller så har de varit i NYC ganska mycket. Om det verkligen är 4 dagar så hinner man knappt det där om man inte tycker om att stressa rejält på semestern.



Ring och kolla om man kan komma med ett tidigare flyg hem, för om man tröttnar på NYC på mindre än 4 dagar så har man åkt till fel ställe. Att bege sig utanför Manhattan om man inte varit i stan flera gånger känns som stort tidsslöseri.

Uber låter vettigt, har inte testat det där men har hört att många säger att det är bra.

De är mest oroliga för att det ska vara för varmt och därför kanske ta en sväng utanför stan. allt behöver inte göras men det är bra att ha alternativ till roliga aktiviteter som man kan välja från efter vad man känner för.
 

agehall

Medlem
De är mest oroliga för att det ska vara för varmt och därför kanske ta en sväng utanför stan. allt behöver inte göras men det är bra att ha alternativ till roliga aktiviteter som man kan välja från efter vad man känner för.

Det kan vara hopplöst varmt den tiden, men frågan är om det är bättre utanför stan. Mitt tips är att köra Uber dörr-till-dörr och sedan hålla sig i varuhus och på andra ställen där det finns AC om man inte specifikt är ute efter att tex gå Highline park.
 

Johanna

Medlem
Jag hade bokat Lotte New York Palace eller något närmare Central Park där bästa shoppingen är. Times Square inte så trevligt. Tycker jag iaf...
Så hade jag också gjort. Men kanske om man är där första gånget att man vill bo vid Times Square?

Om de har svårt att veta hur de ska planera sin resa själv skulle jag nog visa dom till olika sidor. Ge dom olika förslag men låta dom själva bestämma vad de ska göra. Det är ju halva nöjet. Laga mat till dom eller bjud dom på restaurang så dom får tid att planera själva. Det blir en bra uppstart på resan.
 

Direktorn

Medlem
Har de aldrig varit där är ju de givna turistgrejorna ett måste. Empire state building, gratis färja till staten Island för foton på frihetsgudinnan. Musikal på Broadway och shopping på Macys och Century 21.
 

Canadien

Medlem
Hur fixar man Uber på EWR, är det arrivals man ska gå till då eller kommer de in där vanliga gultaxikön finns?
 
Toppen