Senaste nytt

New York och bedbug ger många träffar i google - Är det befogat?

SK9269

Medlem
Det borde vara många medlemmar på den här webbplatsen som ständigt passerar New York, i alla fall får jag det intrycket efter att ha surfat runt lite här i forumet, och då undrar jag om ni som varit där ett antal gånger vet om det finns något fog för att New York i kombination med bedbug (dvs. vägglöss) ger så många träffar i google? Det verkar dessutom som om både enklare och lyxigare hotell har problem med det men eftersom jag inte själv varit i New York än så vet jag inte hur pass stort problemet är.
 

jth

Medlem
Det har varit en hel del prat om vägglöss i New York, ja. Många hotell har haft problem de senaste åren, tydligen även större hotell. Själv var jag i NYC i januari och bodde på ett billigt hotell, men såg ingen ohyra. Problemet ska tydligen vara mindre nu än för 1-2 år sen.
Det finns en website där folk kan rapportera in sina iakttagelser, NYC har en särskild sida där (det är tydligen den staden med högsta frekvens av vägglöss också):
Bed Bug Reports for New York City
 

agehall

Medlem
Det där var en bra länk. Extra bra att hotellet jag har bokat inte har några rapporterade problem.. ;)
 

Bamsefar

Medlem
Ja det är faktiskt ett problem fortfarande. Låt mig ta ett exempel:

Första veckan i April var jag och min fru i New York, då min fru skulle - tillsammans med 127 andra tjejer - springa tjejmilen i New York. Vi reste med Spring Time Travel, och det var tre hotel som utnyttjades:
- Hotel Beacon --> Buggfritt
- The Milburn --> Buggfritt
- Hotel Belleclaire --> Bedbuggs !!!! Flertalet tjejer som vart bitna !!

Alla Upper West !

Sedan vet jag att Le Parker Meridian, som ligger precis söder om Central Park, är rätt rejält drabbat. Likaså Four Seasons !!

Det verkar som om det är mest koncentrerat till upper west - times square - fifth avenu typ. SoHo och Tribeca verkar bättre ur den synvinkeln. För övrigt kan jag också meddela att Los Angeles är drabbat, och San Fransico...

Så ja, det är fortfarande aktuellt att hålla ögonen öppna.
 

SK9269

Medlem
Det här var inte några trevliga fakta precis! :(

Men det var en bra länk, den kommer säkert komma till nytta för både mig och andra, så tack för den!
 
Toppen