New York med en 3-åring?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av joa, 13 Juli 2015.

1. joa

joa Medlem

Tjejen är långt ifrån sugen på New York, men det är ett ställe jag vill se.
    Så jag funderar på om jag och grabben (3 år) skall dra dit.
    Har en 2-4-1 som jag inte kommer att nyttja i år om jag inte gör en resa snart.

Är New York en stad där man kan hitta saker för barn i den åldern att göra.
    Var nyligen till San Fransisco, LA och San Diego och där stormtrivdes han (bad, Disney, San Diego Zoo, Legoland etc.). Så det var enkelt att varva dagar med lite mindre aktivitet och dagar med sånt som han diggade.

Hade det funnits en resa till San Fransisco i Augusti eller Sept hade jag inte tvekat att åka dit, men det är ju som vanligt tji att hitta något på den rutten :-(
    Tänkte att jag skulle flyga med SAS för att hålla ner kostanden då i nyss var på semester.

Så....New York, 3-åring.....
    Bara att glömma eller vad tror ni. Tips på saker att göra isåfall?
    BTW, han äskade att flyga och tjatar om det hela tiden så det ser jag nästan fram emot.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle spontant säga att NYC inte är den mest barnvänliga staden i USA i den mening att det är rätt få saker där som barn uppskattar. Dessutom är det en stad som man går/åker tunnelbana i, så jag tror det kan vara rätt jobbigt för små barn.

Disclaimer: Jag har inga barn, så jag kanske har helt fel här...

3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, inget jag skulle rekommendera förrän 3-åringen är tonåring - för då är behållningen och medvetenheten så mycket större.

New York och Manhattan upplever man framförallt gående - jag gick 14 mil och joggade dessutom 3 mil i Central Park på 7,5 dygn under juni månad! (RunKeeper höll koll på distansen och rutten!)

Last edited: 13 Juli 2015
    agehall gillar detta.
  4. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att man går och åker tunnelbana i NYC tycker jag inte är något som ska avskräcka en resa. Dessutom är det ju otroligt smidigt och relativt billigt att åka taxi.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är rätt få 3-åringar som trivs med att gå flera mil (vilket man lätt gör) och det är ganska trångt och o-barnvänligt i tunnelbanan...

Taxi är förstås ett alternativ, men jag har svårt att se vart man ska åka. Manhattan är inte barnens paradis direkt...

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Taxi med treåring kräver väl rimligtvis barnstol. Verkar en aning omständligt att ha med sig barnstolen på stan.

agehall gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt rätt @Agö! Tänkte inte ens på det...

8. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett barn som är över 3 år kan faktiskt färdas i taxi kortare sträckor utan bilbarnstol. Så är reglerna i Sverige i alla fall om man läser trafikförordningen.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt irrelevant tyvärr. I NYC verkar det vara tvång upp till 8 år.

10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I NYC har Uber faktiskt uberFamily för att kunna hantera de amerikanska kraven.
    uberFAMILY: For Parents On The Go | New York

Jones och Samosaguas gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!