Senaste nytt

New York (Manhattan) med barn (6 och 9 år)

kristerj

Medlem
Vi bodde på Doubletree Times Square när vi var hela familjen (5 pers) och var mycket nöjda. Bra läge och alla rummen låg högt upp. Vi kunde dessutom välja på fri frukost eller fri parkering, så det blev fri frukost för 5 pers.
 

Jonas H

Medlem
Jag går emot Times Square-entusiasterna och tycker att nedre Manhattan är roligare. Runt Canal Street finns det en hel del vettiga boenden, där du kan få en svit till vettigt pris, och exempelvis både Little Italy och China Town som är trevliga kvällstid när man, särskilt med barn, gärna vill ha nära till hotellet. Det går fort att ta sig med tunnelbana överallt, framförallt om man bor hyggligt nära en tunnelbana där Express Train stannar.
Vi var där med 8-årig son och såg bl.a. redan nämnda naturhistoriska muséet, FAO Schwarz, frihetsgudinnan och Empire State Building och håller med de rekommendationerna. När det gäller ESB kan det vara smart att köpa biljett innan så klarar man sig ifrån en av köerna i.a.f. Bronx Zoo är också ett tips.
 

LinuxSam

Medlem
Det är tillåtet med AirBnb, men bara om värden själv bor i lägenheten. Det är alltså tillåtet att hyra ut ett rum eller en del av en lägenhet, men inte hela... tror jag. Äger man ett hus med flera lägenheter är det också tillåtet att hyra ut en på det viset tror jag.

Jag ska bo i ett rum på Long Island City nu i maj. Men där delar jag kök och badrum med ägarna.

/LinuxSam
 
Även jag tänkt att fira 40årsdagen i NY i höst med barn i samma ålder som trådskaparen. Tittade lite på helikopterflygning över Manhattan som jag tänkte ge mig + familj i present. Någon som testat och som kan rekommendera eller avråda? Någon speciell tur eller arrangör?
 
Toppen