Senaste nytt

New York (Manhattan) med barn (6 och 9 år)

+1 gällande Intrepid Air Sea and Space Museum. Passar både vuxna och barn. Till och med min (minst sagt tekniskt ointresserade) sambo uppskattade besöket!
 

Loffe

Medlem
Tack för alla bra tips ni kommer med, de är verkligen uppskattade! Museum of Natural history känns givet för vår del! Vad säger ni om hotell? Jag har funderat kring Midtown/Uptown och hotell där omkring, finns ju några att välja på.... Tanken är att ta ett rum med två dubbelsängar men två anslutande rum funkar ju också om priset är rätt. Den enda hotellstatus jag har i dagsläget är CCG vilket jag lär ha även nästa vår.
 

Akt

Medlem
Tack för alla bra tips ni kommer med, de är verkligen uppskattade! Museum of Natural history känns givet för vår del! Vad säger ni om hotell? Jag har funderat kring Midtown/Uptown och hotell där omkring, finns ju några att välja på.... Tanken är att ta ett rum med två dubbelsängar men två anslutande rum funkar ju också om priset är rätt. Den enda hotellstatus jag har i dagsläget är CCG vilket jag lär ha även nästa vår.

Mitt tips på hotell från mitt senaste besök i NY är "The Quin". Extremt trevligt och mycket trevlig personal. Att hotellets restaurang serverar en av de bästa grillade tonfiskar jag ätit gör det inte sämre ;). Vet inte prisbilden för de större rummen anpassade till 4 personer men de borde ligga runt $500 per natt, kolla upp det. Läget är bra och personalen underbar.
 

fcx

Medlem
Hur funkar de med Airbnb i New York, är de tillåtet? Har några kompisar som blev utslängda från lägenheten de hyrde då portiern hade tjallat att lägenhetsinnehavaren hade hyrt ut till folk utanför dennes familj

I NY är det egentligen inte tillåtet. Med tanke på den budget du föreslagit (och min gissning att ni vill bo i samma rum) så skulle jag ta ett hotell istället.
 

kristerj

Medlem
Mina barn har uppskattat ett besök på jättestora leksaksaffären FAO Schwarz mitt emot nedre hörnet av Central Park. Apple Store ligger också där, så hela familjen kan roa sig en stund :)
 

Bridgeman

Medlem
Jag har hyrt lägenhet privat förra året samt nu i år reser iväg 2 juli. Det var inga problem ägaren skrev bara att man är delägare i lägenheten eller föreningen. Lägenheten ligger direkt vid Times Sq Broadway. Dygnet runt vakt som är otroligt hjälpsam. Lägenheten ligger på våning 16 utsikt mot Times Sq. Våning 4 finns gym m.m. Soldäck på tacket med dusch. Ett sovrum stort vardagsrum/kök med bäddbar soffa. Allt finns i lägenheten inget saknades. Kostnad 375$ natten. Vill ni ha mer info hör gärna av er.
 

Alx

Medlem
Hur funkar de med Airbnb i New York, är de tillåtet? Har några kompisar som blev utslängda från lägenheten de hyrde då portiern hade tjallat att lägenhetsinnehavaren hade hyrt ut till folk utanför dennes familj

Det är inte bara doorman som brukar kunna skvallra. Faktum är att de brukar vara ganska bra på att knipa igen om man dricksar/mutar de. Vanligare brukar vara att grannar och lägenhetens ägare skvallrar/anmäler när det handlar om "rent stabilized apartment". Sådana hyresgäster brukar både grannar och framför allt lägenhetsägaren mer än gärna vilja få vräkt. Det är riktigt underhållande att se/läsa om hur långt man är villig att gå för att sätta dit hyresgästen för ett övertramp såsom t.ex. uthyrning i tredjehand.

I de flesta CO-OPs och Condos brukar dessutom stadgarna förbjuda korttidsuthyrning även för lägenhetsägaren.
 

Loffe

Medlem
Återigen, tack för alla matnyttiga tips, uppskattar dem alla. Denna resa vill vi bo på hotell med vad det innebär i bekvämlighet och smidighet. Vi kommer med all sannolikhet att flyga med SAS till EWR eftersom vi utgår från Umeå och vill hålla nere restiden med barnen. Min tanke är att ta NJ Transit in till NY Penn Station för att sen med taxi ta oss till hotell i närheten. Air BnB känns inte som ett alternativ för oss denna gången, speciellt med den info som framkommit här om att det inte ens är en tillåten upplåtelseform i NY. Kikade runt lite på hotell och Hilton Midtown ser ut att gå att boka two doubles rum på executive floor till ett pris inom budget om man är ute lite i förväg. Någon som bott på executive floor på detta hotell nyligt och vill dela med sig av erfarenheten? Lockar att de ligger på höga våningar, jag tycker det hör till tjusningen med att bo på hotell på just Manhattan :)
 
Toppen