Senaste nytt

Netflix blockerat ombord?

Sitter ombord på väg till EWR och har problem med min Netflixapp, har nerladdat material men den behöver tydligen ansluta till Netflix för att spela vidare. Har problem både från PCn och ipaden att nå netflix öht, är detta blockat?
 
Sitter ombord på väg till EWR och har problem med min Netflixapp, har nerladdat material men den behöver tydligen ansluta till Netflix för att spela vidare. Har problem både från PCn och ipaden att nå netflix öht, är detta blockat?

Svaret är -ja, körde upp ett VPN från PCn och då får jag igenom det. Grr ganska irriterande..
 
Om du har WiFi igång så kommer nog Netflix appen försöka ansluta även om du har nerladdat. Testa slå av WiFi och se om det fungerar då.
Precis det problemet man får, iom att man har internetanslutning men Netflix är blockerat så blir appen lurad och man hamnar i "logga in igen"-läge. Om jag lyckas logga in igen så får det bli flygplansläge på den för att kunna spela upp nerladdat material. Ganska irriterande tycker jag iaf.
 
Löste sig efter att jag installerat VPN på iPaden, skönt men onödigt pyssligt.

Tips till alla, låt inte iOS-enheter ansluta till SAS Wifi om du vill titta på "medhavt"
 
Toppen