Senaste nytt

Nekad vanliga frukosten som Diamond med Exec-rum

Kricka

Medlem
De två Hilton jag oftast besöker (Berlin Mohlenstrasse och Moskva Leningradskaya)
erbjuder dig som HHG/HHD fritt val mellan matsalen och Exec loungen så vill du ha
lite lugnare så väljer man lounge (med bubbel) men annars den stora frukostmatsalen.
 

agehall

Medlem
Bara för att klargöra vad denna tråd handlar om, dvs vad man har rätt till som HHD vad gäller frukost.

Hilton säger att de ska erbjuda "continental breakfast" vilket uppfylls av loungens erbjudande (då det finns en lounge). Hotellet kan givetvis erbjuda mer, men de behöver inte. Trots detta är det många hotell som erbjuder HHD ett val att även äta frukost i restaurangen.

HHG har ofta en fördel här eftersom de är hänvisade till att äta i restaurangen och där ingår ofta full buffé.

Med andra ord, det är inget konstigt eller ovanligt att man som HHD får ett val, men det är inget man kan kräva.
 

NotRyan

Medlem
HHG har ofta en fördel här eftersom de är hänvisade till att äta i restaurangen och där ingår ofta full buffé.

Om vi inte pratar US of A, där dom har dille på att tala om vad som INTE ingår i den frukosten som ingår som HHG, och som dom debiterar extra för...
 

M@GNÜS

Medlem
När jag var på palmer House som HHG gick jag glatt och plockade åt mig allt möjligt under frukosten. När jag nästan ätit upp kom ena värdinnan fram och sa att jag egentligen bara fick äta av den "kalla delen" av frukosten... -Men att det var ok för den här gången...
 

mha321

Medlem
När jag var på palmer House som HHG gick jag glatt och plockade åt mig allt möjligt under frukosten. När jag nästan ätit upp kom ena värdinnan fram och sa att jag egentligen bara fick äta av den "kalla delen" av frukosten... -Men att det var ok för den här gången...
Har råkat ut för liknande ett antal gånger just i USA. Och även ganska ofta redan när man anländer "du får egentligen bara kalla buffen, men jag kan göra ett undantag idag" direkt. Känns ganska ofta som dricks-fiske tyvärr.
 

Layzedad

Medlem
Har just avslutat en stay på Hilton Washington. Efter första dagens frukost i loungen gick jag och hämtade ut samma vouchers som HHG får och åt resterande frukostar i vanliga restaurangen, avsevärt bättre continental och det gick att uppgradera till full american för 5,50$ inkl tax
 

dalton

Medlem
På både Hilton och Conrad i Tokyo erbjöds det valmöjlighet mellan lounge och restaurang som HHD.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

011430121

Medlem
Har just avslutat en stay på Hilton Washington. Efter första dagens frukost i loungen gick jag och hämtade ut samma vouchers som HHG får och åt resterande frukostar i vanliga restaurangen, avsevärt bättre continental och det gick att uppgradera till full american för 5,50$ inkl tax
Tack för tipset, kommer att prova imorgon.
 

011430121

Medlem
Har just avslutat en stay på Hilton Washington. Efter första dagens frukost i loungen gick jag och hämtade ut samma vouchers som HHG får och åt resterande frukostar i vanliga restaurangen, avsevärt bättre continental och det gick att uppgradera till full american för 5,50$ inkl
Tack för tipset, kommer att prova imorgon.
Testade det nu på morgonen, och det fungerade inte, receptionisten sa att det var fri frukost i longen men ville jag äta i resturangen skull det kosta 27,99 frågade om de inte drog av Continental frukostens pris men det gick inte, det var klart besked!
 

sembl

Medlem
Testade det nu på morgonen, och det fungerade inte, receptionisten sa att det var fri frukost i longen men ville jag äta i resturangen skull det kosta 27,99 frågade om de inte drog av Continental frukostens pris men det gick inte, det var klart besked!

Skippa frukosten där och knalla upp till Open City och ät en både goadre och bättre frulle. Du får lite motion, fina vyer och mitt gammal hood på köpet.
 
Toppen