Senaste nytt

Nekad poäng upgrade request på nästan tom flight.

Canadien

Medlem
Är det så att man inte får poäng för en uppgradering om man betalar med pengar för den på plats på flygplatsen? (Tillskillnad från Optiontown där man får poäng för business om man uppgraderar till det).
Så är det, och dessutom lär ju SAS få behålla mer pengar om de själva säljer än om OT gör det åt dem. Kan tänka mig att OT åtminstine vill ha 40-50% marginal på sina affärer
 

RobHK

Medlem
Så är det, och dessutom lär ju SAS få behålla mer pengar om de själva säljer än om OT gör det åt dem. Kan tänka mig att OT åtminstine vill ha 40-50% marginal på sina affärer

Kan inte tänka mig att det är så högt när dom även tar betalt i förskott. När man tänker på det, lite läskigt upplägg för bedrägeri i firman då dom rullande måste ha en stor påse pengar att förvalta.
 

johhenrik

Medlem
Så är det, och dessutom lär ju SAS få behålla mer pengar om de själva säljer än om OT gör det åt dem. Kan tänka mig att OT åtminstine vill ha 40-50% marginal på sina affärer
Nu är jag aningens off-topic, men 40-50% på en ren broker-affär tror jag inte. Inte som så att de har några lagerkostnader i detta fallet. Jag tror marginalen är väldigt låg i detta fallet för OT.
 
Toppen