Senaste nytt

Nekad lounge i Alicante

Vill nämna att även personal på 3-parts loungerna råkar illa ut.
SAS lyckades sabba vårt midsommarfirande genom att försena flighten Dublin- Kastrup med drygt 2 1/2 timme (punktering påstod de)
Då det ju var midsommar betalade vi oss in i loungen. Började prata med den trevliga damen i receptionen. Tyckte synd om oss så vi fick 5 euro rabatt var på inträdet. Hon och kollegorna var ganska förgrymmade på SAS. Anledningen är att de dagligen får SAS passagerare i Plus och EBG som tydligen inte läser BC och inte är medvetna om att de inte äger tillträde. Vissa är tydligen direkt oförskämda och hotfulla.
Och självklart anser dessa att det inte SAS fel att dessa personer nekas inträde utan det är loungepersonalen som är den stora boven.
Så som sagts i andra inlägg undviker vi numera SAS om möjligt till typiska semesterdestinationer med endast 3.e part lounger.
Hur är man funtad då? Nötter.
 

AABack2ARN

Medlem
Var det inte någon lounge som uttryckligen hade skrivit att SAS passagerare INTE hade tillträde till loungen? Kanske läge för fler lounger att ta efter - om inte annat för att markera mot SAS.
 

EBGGOT

Medlem
Har du bytt FFP till M&M också, eller debiterar du fortfarande poängen till EB?

Blir ruskigt OT nu....

Nej, det har jag inte gjort av den enkla anledningen Amex. Jag har "mkt bra" spend och detta tillsammans med 2-4-1 vouchers blir det fortsatt med EB. Hade M&M haft samma upplägg med amex i Sverige hade jag bytt direkt ...
 

pedantic

Medlem
Någon som försökt med en SAS Plus biljett nyligen på Alicante loungen?

SAS Lounges – starta din resa på ett avkopplade sätt | SAS står det "När du reser i SAS Business eller SAS Plus har du tillgång till Star Alliance-lounger på SAS-destinationer (utom till loungerna i USA för SAS Plus-resenärer)."

Den tillhörande sökfunktionen på Star Alliance visar i sökresultatet att ALC "Sala Ifach"är tillgänglig.
 
Toppen