Senaste nytt

Nekad lounge i Alicante

CJR

Medlem
Lägger detta i Lufthansa-forumet då det var mitt Senator-kort som jag trodde skulle ta mig in i Sala VIP Lounge på ALC. Jag flög med SAS Plus och det hjälper inte här, men som Lufthansa Senator skulle det gå trodde jag, men fick nobben. Personalen i repan hävdade att ett flyg med Lufthansa krävdes och att Senator med Sas Plus inte var OK. Så det blev en tråkig upplevelse på den så här års stimmiga flygplatsen : (
 

fcx

Medlem
Lägger detta i Lufthansa-forumet då det var mitt Senator-kort som jag trodde skulle ta mig in i Sala VIP Lounge på ALC. Jag flög med SAS Plus och det hjälper inte här, men som Lufthansa Senator skulle det gå trodde jag, men fick nobben. Personalen i repan hävdade att ett flyg med Lufthansa krävdes och att Senator med Sas Plus inte var OK. Så det blev en tråkig upplevelse på den så här års stimmiga flygplatsen : (

Jepp, helt enligt regelverket.
 

dino_81

Medlem
På samma sätt som EBG och uppåt skulle ge tillgång med lounge vid flygning av valfritt annat bolag inom Star Alliance. Exempelvis Lufthansa. Det är alltså flygningar med SAS som inte tillträde till tredjepartslounger, Amesterdam undantaget.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

CJR

Medlem
Gäller att undvika SAS på dessa orter där tredjepart-lounge inte ingår. Jag var i tron att Senator-statusen i sig skulle lösa det. Man lär sig något varje resa!
 

Hachans

Medlem
Gäller att undvika SAS på dessa orter där tredjepart-lounge inte ingår. Jag var i tron att Senator-statusen i sig skulle lösa det. Man lär sig något varje resa!

Just nu tror jag man ska undvika SAS till Spanien till varje pris. Mina föräldrar hämtade hem nästan hela semesterkostnaden på kompensationen de har fått betala ut för sena flyg, utlägg mm.
 
Toppen