Senaste nytt

Nekad efterregistrering av poäng till Executive Club

nota bene

Medlem
Jag var senast tvungen att just faxa in dokumenten...
Tog 5 månader att få tre skitflighter med MH krediterade, men till slut blev det rätt!

Så var beredd på en fajt, och en del agenter som litar på datasystemet istället för att kolla manuellt.
 

agehall

Medlem
Grattis!

Låter ungefär som ett claim jag hade med AmEx reseförsäkring. De ville ha in mer papper, jag hade inte tid just då och glömde sedan bort det. Ett år senare kommer ett mail som säger att de godkände min ansökan!
 

palmen

Moderator
Litet delikat problem, jag åkte som bekant till Helsingfors två gånger samma dag tidigare i november.
Har bara fått poäng för 3 av 4 flygningar. Första utresan på lördag morgon har aldrig registrerats till mitt BA-konto. Försöker nu att efterregistrera dessa poäng till mitt BAEC konto men får följande felmeddelande
upload_2015-11-29_15-37-1.png


Vad gör man åt detta? Antar att systemet har fått fnatt i och med att jag gjorde två resor ARN-HEL samma dag och den har bara givit poäng för den ena (den andra utresan och inte den första)
 

Kricka

Medlem
Vad gör man åt detta? Antar att systemet har fått fnatt i och med att jag gjorde två resor ARN-HEL samma dag och den har bara givit poäng för den ena (den andra utresan och inte den första)

"Computer says NO" - BAEC är ibland lite för automatiserade. Det brukar för det mesta gå att
lösa per telefon.. Om agenten kan kolla manuellt och se hur det ser ut på kontot så blir det en
intern retroclaim, vilken ändå ibland slutar med ett mail om att this flight has already been
credited. Hade den striden i våras men fick köra ett varv till och så löste det sig.
 
Toppen