Nekad boarding på Lufthansas buss till Strasbourg

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av aren01, 8 Maj 2015.

1. aren01

aren01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haft en diskussion med Luft Hansa om en trist upplevelse. Bokat Arlanda - Strasbourg med byte till buss i Frankfurt. Var på plats vid bussen i god tid med biljetten i handen. Busschauffören vägrade mig att gå ombord och körde iväg 11 minuter före utsatt avgångstid. Har försökt få nå´n form av kompensation för de tre timmar jag tvingades spendera på flygplatsen i väntan på nästa buss. Lufthansa ber bara om ursäkt:mad:

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det får man lugnt sagt säga är en märklig händelse. Så ska det ju inte gå till.

Även om det är oklart ifall du har rätt i det här fallet, så skulle jag nog rekommendera att du hänvisar till EU261/2004. Har Lufthansa sålt en genomgående biljett så borde de få ta ansvar för det som inte är flyg också tycker jag. EU-reglerna ger dig rätt till kompensation för denied boarding, vilket låter precis som det du var med om, även om det gällde buss och inte flyg.

3. KristoferS

KristoferS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fortsätter du att kalla det Luft Hansa så är jag nog på busschaufförens sida.

Last edited: 8 Maj 2015
    Mr.C och h9kh9k gillar detta.
  4. aren01

aren01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset.

visplinter gillar detta.
  5. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad var motivet?

6. matte_ante

matte_ante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar helt orimligt. Är det något som saknas i historien? Varför skulle en chaufför neka en passagerare att gå på om allt är i sin ordning? Finns ju inget incitament alls.

7. aren01

aren01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt obegripligt. Två av mina medresenärer var redan ombord på bussen och försökte få föraren att öppna dörren. Han bara gastade "sit down, sit down. Nå´n sorts bussvärdinna försökte också få honom att låta mig komma ombord men han körde iväg före avgångstid. Själv var jag aldrig i verbal kontakt med föraren eftersom jag aldrig kom ombord. Stod utanför och viftade med min biljett.

8. SAS404

SAS404 Medlem

Känns som att något saknas här? Hur långt innan kom dina kompisar menar du?

9. En fråga. Har du checkat in för bussresan?
    Det ser ut som man måste checka in för bussresan senast 15 minuter före bussens avgångstid.

Screenshot20150508_09.png

Mer info finns här:
    The Lufthansa Airport Bus Strasbourg - Lufthansa ® United States of America

NyfikenGrau gillar detta.
  10. aren01

aren01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Typ 2 minuter och det var, när jag kom var det fortfarande, 11 minuter före avgångstiden.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!