Senaste nytt

Nekad att boarda först som guldkund

flum

Medlem
Appropå jantelagssverige. Nån mer än jag som irriterat sig på att priobagaget ofta kommer sist på vissa flygplatser i landet?
 

011430121

Medlem
Vid en resa mellan ARN-LPA så var utropet "vi börjar bakifrån med raderna från 25 till 32, givetvis så är våra *A medlemmar välkommen att gå ombord när det passar Er"
Jag och min medresenär bordade när man öppnade även vänster incheckning, kom väl om bord som nummer 5. Skulle precis lägga upp vårt handbagage vid rad 1 och även ett annat par packade upp sitt bagare vid rad 1. In kommer en passagerare och blir fly förband, och skriker "skall det var så för...at svårt och förstå vad som är mellan rad 25 och 32? Det är sådana som Ni som gör att flyget blir försenade! Kabinchefen kommer rusande till oss, men då har den högröstade herren hunnit att gå bakåt i kabinen muttrade något ohörbart till sin hustru, kabinchefen beklagar det inträffade och säger att när vi är på väg skall jag förklara för honom hur bordingen går till.
Efter ca en timme i luften så kommer hon fram till oss på rad 1 och säger han är omöjlig att föra ett samtal med!

Med ett smil säger hon, vad skall jag blanda ihop för något till mina fina och förstående passagerare på denna raden?
Den GT var väldigt god!!!
 

Bryant

Medlem
Arlanda är hopplöst när det kommer till prioboarding (ingen nyhet iofs)! Flög med Lufthansa till München i fredags med första flighten. Flighten var full till sista plats. Utropet började med att business class pax och *A guld var välkomna ombord. Ca 45 sekunder senare hälsades samtliga välkomna ombord.. Om jag hann fram? Nej!

Hemresan från Sarajevo var föredömlig. Ett litet podium, två skyltar på vardera sida där det på en stod Economy och på den andra business och *Gold. Busenkelt och effektivt.

Skypriority har den bästa lösning jag har sett hittills. Kanske dags för ett studiebesök?
 

ante_77

Medlem
Vid en resa mellan ARN-LPA så var utropet "vi börjar bakifrån med raderna från 25 till 32, givetvis så är våra *A medlemmar välkommen att gå ombord när det passar Er"
Jag och min medresenär bordade när man öppnade även vänster incheckning, kom väl om bord som nummer 5. Skulle precis lägga upp vårt handbagage vid rad 1 och även ett annat par packade upp sitt bagare vid rad 1. In kommer en passagerare och blir fly förband, och skriker "skall det var så för...at svårt och förstå vad som är mellan rad 25 och 32? Det är sådana som Ni som gör att flyget blir försenade! Kabinchefen kommer rusande till oss, men då har den högröstade herren hunnit att gå bakåt i kabinen muttrade något ohörbart till sin hustru, kabinchefen beklagar det inträffade och säger att när vi är på väg skall jag förklara för honom hur bordingen går till.
Efter ca en timme i luften så kommer hon fram till oss på rad 1 och säger han är omöjlig att föra ett samtal med!

Med ett smil säger hon, vad skall jag blanda ihop för något till mina fina och förstående passagerare på denna raden?
Den GT var väldigt god!!!

Jag kan faktiskt även förstå "amatören" i detta fall.
Herregud så omständiga resenärer det finns och de som sitter framför "gardinen" är absolut inte smidigare på något sätt.
Dock så tror jag att "status medlemmar" är relativt smidiga.
 

ante_77

Medlem
Ja, men alla som sitter framför gardinen är inte det.

Helt korrekt.
Det finns dessa människor som verkar så omständiga så man undrar hur dom klarade sig att komma till flygplatsen i tid.
Jag tror att dessa individers högsta önskan var att stå på scen och uppträda, men när dom var totalt talanglösa så blev det inget sådant, och då valde dom helt enkelt en trång korridor i ett metallrör där fattiga GO- och övriga PLUS-passagerare tvingas skåda deras spektakel.
 
Toppen