Senaste nytt

Nekad att boarda först som guldkund

megaman

Medlem
Kan nån förklara hur man ska agera som Guldkund som vill ta den av priority boarding.

Så här såg det ut ARN-DUS senast:

"Välkomen att boarda, Plus och EBG först." Direkt bildas en lång kö och alla går bara rakt in. Ingen kontroll alls. Uppenbarligen var bara en minoritet Plus (1 rad Plus) och troligen inte så många EBG.

Folk struntar bara och "följer strömmen".

Ska jag tränga mig och fråga personerna i kön om dom har Plus/EBG? Ska jag tränga mig och fråga personalen och riskera att man faktiskt går före massa Plus och EBG?

Det blir ju helt meningslöst med denna fejk-priority-boarding.
 

Mikael64

Medlem
God kväll, jag flög AGP-CPH-ARN den 02 april. Långt innan det blev boarding bildades en kö vid gaten. Personalen ropade ut att Plus & EBG var välkomna att gå ombord först och därefter de som satt längst bak. De flesta fick snällt gå lite åt sidan och vänta på sin tur. Personalen skötte det riktigt bra. Det fanns både svenskar och danskar som inte förstod vad EBG eller Plus var för något men när dom fick förklaringen så var det inga större problem. Den svenska & danska avundsjukan var även här mycket stor då dom kom ombord var det flera som sa att dom skulle aldrig betala extra få att få bra benplats längst fram eller mat inkluderat.....
 

joemume

Medlem
Problemet ligger i landet lagom. Ingen får nånsin sticka ut. Ingen får vara förmer än någon annan. Har man den dyraste biljetten så skall man ödmjukt vänta till sist för att inte uppfattas arrogant.

Problemet är inte SAS. Problemet är vår svenska jantelag. Det är också anledningen till varför det fungerar för Lufthansa och Swiss. I germanstaterna är det OK att vara olika.
 
Jeg tror at hvis man vil være sikker på at få sin prioboarding, så er det bare at mase ind foran hele banden og have guldkort og DYKWIA-attitude klar... Personligt er jeg gået over til at komme så tæt på afgang som muligt, man går sjældent glip af det helt store...
 

Mr.Smith

Medlem
Han hade tydligen fått svar av SAS. Enligt nedan.

"Hej xxxxxx!

Tack för ditt e-mail.

Du är en av våra viktigaste kunder och vi tackar för att du rest med SAS återigen.

Det var riktigt tråkigt att läsa om dina upplevelser inför resan och vi förstår att SAS den här gången inte levde upp till dina förväntningar.
Givetvis ska vår personal alltid uppträda på ett professionellt och serviceinriktat vis och det bemötande som du fått är för oss inte acceptabelt. Nu tror jag inte att det bemötande du upplevde är generellt för SAS, utan möjligen en enskild individ. Det är naturligtvis illa nog och vi måste jobba med att säkra upp rätt bemötande och attityd i hela organisationen.

Med anledning av din feedback har jag idag varit i kontakt med min ansvariga kollega på Kiruna flygplats för att förmedla din upplevelse. Vi kommer ta saken vidare internt och vidta lämpliga åtgärder.

Jag hoppas att din nästa resa med oss blir en riktigt trevlig upplevelse!"
 

ulagun

Medlem
Funderar på hur prio boarding skulle kunna fungera på morgon/eftermiddagsavgångarna inrikes.
T.ex. 06.30 MMX-ARN eller åter 17.50. Uppskattningsvis minst 70-80 % är antingen Guld och/eller reser premium/business class.
Go skylten sitter oftast bland de absolut sista raderna.

Däremot håller jag med att när de ropar ut preboarding för Guld/Business och därefter bara struntar i det är irriterande för samtliga passagerare.
 

rob74

Medlem
Problemet ligger i landet lagom. Ingen får nånsin sticka ut. Ingen får vara förmer än någon annan. Har man den dyraste biljetten så skall man ödmjukt vänta till sist för att inte uppfattas arrogant.

Problemet är inte SAS. Problemet är vår svenska jantelag. Det är också anledningen till varför det fungerar för Lufthansa och Swiss. I germanstaterna är det OK att vara olika.

Precis! Har en god vän/kollega som är professor vid ett universitet i Wien. Det blev lite problem med hans resa med LH, och när de insåg att han var Herr Professor så löste sig det mesta smidigt...
 

rob74

Medlem
Han hade tydligen fått svar av SAS. Enligt nedan.

"Hej xxxxxx!

Tack för ditt e-mail.

Du är en av våra viktigaste kunder och vi tackar för att du rest med SAS återigen.

Det var riktigt tråkigt att läsa om dina upplevelser inför resan och vi förstår att SAS den här gången inte levde upp till dina förväntningar.
Givetvis ska vår personal alltid uppträda på ett professionellt och serviceinriktat vis och det bemötande som du fått är för oss inte acceptabelt. Nu tror jag inte att det bemötande du upplevde är generellt för SAS, utan möjligen en enskild individ. Det är naturligtvis illa nog och vi måste jobba med att säkra upp rätt bemötande och attityd i hela organisationen.

Med anledning av din feedback har jag idag varit i kontakt med min ansvariga kollega på Kiruna flygplats för att förmedla din upplevelse. Vi kommer ta saken vidare internt och vidta lämpliga åtgärder.

Jag hoppas att din nästa resa med oss blir en riktigt trevlig upplevelse!"

Intressant - med tanke på att KRN är min avreseort.
Får återkomma med hur det går.
 

Jakob K

Medlem
Åkte just SK1420 CPH-ARN.

Den danska gate-agenten ignorerar precis som vanligt prio-boarding och försöker sig på radvis boardning bakifrån. Det blir debacle när en herre med status och sittplats i främre delen av kabinen försöker boarda i "fel" ordning. Agenten snäser av honom och tvingar honom att stå och vänta med mössan i hand medans diverse statuslösa ecopax passerar och glor på honom.

Jag förstår ärligt talat inte varför SAS gång på gång medvetet och utstuderat försöker undvika att honorera sina mest lönsamma och trogna passagerare. Måtte marknadsekonomin ta död på detta beteende illa kvickt.

Själv stod jag på avstånd och observerade trots EBG. Längtar till nästa veckas resa med LX....!
 
Toppen