Senaste nytt

Nedgradering, Thai Airways

Igorius

Medlem
Nja inte samma den är nga mm bredare, även om jag inte märker det då jag e bred om R.....
Men den är mer like en ECO stol med lite mera benplats än en C stol och glöm att luta den som en C stol.
Läs Jacobs rapport im första LH flight FRA Washington från 2014. Jag vet inte hur man länkar här än så jag får inte in den här. eco 3-4-3 och PE 2-4-2

Bara SAS som kan kalla det Business:(

Om Thai vet jag inte jag flyger aldrig Thai. Men nog har de C klass i planen. Det är kanske fullt den flighten och gissa vem så åker ner först.....
Det låter som ngt resebyron har gjort de är ju ofta mera kreativa än bolagen, som sagt lyssna på de 10 budorden.
Hmm, inte har väl SAS 3-4-3 eller 2-4-2 i Business? Det låter väldigt trångt.
 

pitch

Medlem
Har Thai flyg som saknar businessclass helst och hållet? Det var något nytt för mig? Trodde alla deras longhaul hade business, eller?
Näe, alla jag har varit på och alla jag har kollat upp har business. I trådskaparens fall så är jag rätt övertygad om att med PE hade han hamnat i business-säte och med business-käk, men troligtvis inte med business-poäng.
 

Rebel

Medlem
Näe, alla jag har varit på och alla jag har kollat upp har business. I trådskaparens fall så är jag rätt övertygad om att med PE hade han hamnat i business-säte och med business-käk, men troligtvis inte med business-poäng.
Men om man betalar för Business så ska man väl få åka äta och poäng för business.
Varför du bump ner henne till PE?? Och inte få tillbaka mellanskilland i pris??
Thai har vad jag har förståt bra service både på planet och på marken.

Jag tro en fight med MR Jet om det är vad som behövs, som vanligt med resebyrå när ngt går fel. Eller ta den erbjudna ändringen.

Det låter som resebyrån har sålt allla sina biljetter som det får bra rabatt på och måste nu köpa en dyrare biljett av Thai. Därav nedgraderingen. Men Herr agehall vet nog bättre när han tittar in här om regler och vad man kan göra.
 
Last edited:
Rebel, jag gick in och kollade biljetter för det flyg jag önskat direkt på Thai och det fanns biljetter både i Businessclass och i Premiär Economi. Tror föresten et är samma stolar på kortare flygningar men bättre på längre i Businessclass (mer fällbara).
 

Svante

Medlem
Mig veterligen finns inte längre några "gamla F" hos Thai på 747orna. Antingen har de 10 eller 9 stolar i nosen. De med 9 är "minisviter", de med 10 är "vanliga" stora F-stolar. Thai har 6 plan av varje. Flyger man med en dito under vinterhalvåret (direkt till HKT från ARN resp CPH) samt dagsavgång till ARN/CPH fr BKK och har en bokad C så blir det i nosen man sitter på mycket bra F. Bokar man PE på dessa flighter sitter man i C-kabinen, antingen där uppe eller bakom F på bottenvåningen. Inte lika bra C-stolar som på deras 777, men bättre än på den tiden de "icke uppgraderade" 747orna gick mellan CPH/ARN-BKK.
 

Jonas C

Medlem
Rebel, jag gick in och kollade biljetter för det flyg jag önskat direkt på Thai och det fanns biljetter både i Businessclass och i Premiär Economi. Tror föresten et är samma stolar på kortare flygningar men bättre på längre i Businessclass (mer fällbara).
Det är samma stol som i Business Class, båda är fully flat.
 
Toppen