Senaste nytt

Nedgradering och kundtjänst

mha321

Medlem
Kort sammanfattning: bodde förra året exakt 30 stays på Radisson & Park Plaza (och jag tror ett park Inn). Ska vara tillräckligt för concierge, men de två sista staysen postade inte före årsskiftet. Det ena var en Award stay på waterfront i Stockholm som överhuvudtaget inte postade och en konstig bokning i Tallinn som inte postade förrän en månad senare i januari.

Efter kontakt med båda hotellen och club Carlson (många mail blev det till slut) i mitten på januari så blev båda dessa justerade så de postade på förra året. Fick också mail från club Carlson som bekräftade att jag är fortsatt concierge från 1 mars.

1 mars nedgraderades kontot till guld.

Vid vidare kontakter med club Carlson så har kundtjänsten fastat i en loop som bara svarar med en copy paste att de inte gör status match eller promotion till concierge level.

Lessons learned: se till att tjäna in statusen senast i november. Eller helst oktober. Så man hinner ta många rundor med kundtjänst innan årsskiftet.


Och en fråga - är det någon som råkar ha kontaktinfo till någon på management nivå i club Carlson, som de kan dela med sig av? Tar isåfall gärna ett pm med det! (har inte stora förväntningar på kundtjänstens förmåga att eskalera dit även på min begäran, nämligen..)
 

agehall

Medlem
Finns det ingen kundtjänst man kan ringa till? När man hamnar i dessa situationer är mail värdelöst - man måste prata med någon person så att man kan förklara situationen.
 

mha321

Medlem
Det finns ett nummer, men de gånger jag ringt till dem i andra ärenden så har de inte haft mycket att tillföra vad gäller faktiska club-carlson saker (däremot bra när det gäller bokningar). Mail är den som burkar gå fram. Men helt rätt, det är nog värt ett försök att ringa där och se om de kan åtminstone flagga något så någon som kan fixa det faktiskt ringer upp.
 

mha321

Medlem
Man undrar nästan om de läser BC, men jag kommuncerade med avdelning i USA så det var nog inte det. Men efter ett mail med MÅNGA STORA BOKSTÄVER och upprepad användning av "unacceptable" och "put me in touch with a manager", så fick jag idag ett mail där de meddelade att de pratat med manager och återställt status till Concierge.

Slutet gott, allting gott, men det var inte speciellt snyggt hanterat...
 
Toppen